Hlavní obsah

Honza Koubek a Mazda 6: Je to skvělé řidičské auto, které nejspíš vymře po meči

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mnoho drobných faceliftových zásahů sice Mazdě 6 neustále udržuje relativně mladistvý vzhled, ale žádná mladice to už opravdu není. Ale záleží na tom, když má tak vynikající základ?

Článek

Už od své první generace se Mazda 6 řadila k výjimečným řidičským autům. Skvěle naladěné podvozky, charakterní motory, lehkost a citlivé ovládání z ní mezi řidičskými nadšenci dělali seriózního konkurenta např. druhé generace Fordu Mondeo, který se pyšnil podobnými přednostmi.

Doba pokročila, Mazda 6 vyrostla, ale pořád jde o krásný sedan (případně kombík, který je za ty samé peníze) s ladnými křivkami, nízkou a lehkou konstrukcí a v případě testovaného auta i nádhernou a unikátní tmavě vínovou metalízou. Unikátní proto, že je určena výhradně pro model 20th Anniversary, který se navíc vyznačuje prémiovým béžovým interiérem s kůží a Alcantarou, stříbrnými litými koly a prakticky plnou výbavou.

Což může být všechno fajn, ale nic to nemění na faktu, že dnešní zákaznická základna není ze sedanů a kombíků zrovna v extázi. Raději chtějí crossovery a SUVčka, která sice většinou nejsou o nic praktičtější, mají horší jízdní vlastnosti i spotřebu, ale trochu lépe se do nich nasedá a jsou prostě v módě. A to je také hlavní důvod, proč Mazda 6 podle všeho nedostane nástupce v podobě další generace. Počítalo se s ním, dokonce kvůli tomu vznikla i nová platforma - a panečku, jaká! Pohon zadních kol, vpředu místo pro podélně uložený spalovací šestiválec… to by mohlo být auto jako víno. Jenže podle automobilky by se jich prodalo tak málo, že se vývoj nevyplatí, a novou platformu tedy bude využívat pouze nedávno testovaný crossover Mazda CX-60 a jeho deriváty. Jaká škoda…

Pokud ale opravdu rádi řídíte a crossovery vám moc neříkají, i stárnoucí šestka si zaslouží vaši pozornost. Vyšší věk je sice znát na některých detailech v interiéru, zejména pak na systému infotainmentu, ale jízdní vlastnosti jsou přesně takové, jaké byste si od japonského sedanu přáli. Podle výbavy má kolem 1 500 kg, což je v době, kdy i kompaktní crossovery s hybridními pohony atakují dvoutunovou hranici a elektromobily jsou ještě o půl tuny těžší, skoro zázrak. V testovaném autě byl nejsilnější motor, ale upřímně, sám bych volil trochu slabší dvoulitr, má tak nějak větší radost ze života. Ale to už se dozvíte ve videu…

Reklama

Načítám