Hlavní obsah

Nádherná CX-60 je ta nejlepší Mazda, jen ne s tímto pohonem

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mazda dlouho potřebovala větší crossover, aby mohla promluvit do konkurenčních bojů v téhle pořád navýsost oblíbené kategorii. Model CX-60 je tady a v mnoha ohledech plní očekávání, zároveň to ale má několik háčků.

Článek

CX-60 se mi opravdu líbí. Jasně, pořád je to poměrně velké SUVčko, ale designový jazyk Kodo zjevně funguje i ve větším formátu. Samozřejmě vzhled hodnotím v mantinelech třídy, nebudu ho porovnávat s malou MX-5, ale vzad usazená kabina, sebevědomá příď i mírně projmuté boky prostě autu sluší.

Mimochodem, ta dozadu posunutá kabina je jasnou nápovědou, že v přídi mohou být i docela velké motory. Mazda CX-60 je totiž založena na nově vyvinuté platformě, která je připravená na podélně uložené šestiválce v přídi a pohon zadních kol. Na přesně takovou Mazdu 6 příští generace se těšila spousta nadšenců, jenže to bohužel vypadá, že sedany už skutečně skoro nikdo nekupuje, a tak je dost možné, že platforma zůstane výhradně crossoverům.

Pokrokový benzinový šestiválec Skyactiv-X se do CX-60 chystá co nevidět a mám pocit, že to bude velmi dobré spojení. Momentálně si můžete vybrat mezi naftovým mild-hybridním šestiválcem o objemu 3,3 litru laděným na 200 či 254 koní a plug-in hybridním ústrojím skládajícím se z benzinového čtyřválce o objemu 2,5 litru a jednoho silnějšího trakčního elektromotoru s kombinovaným výkonem lákavých 327 koní. Právě tuhle verzi jsem si vzal do testu. A možná to byla trochu chyba.

Hybridní systém totiž zatím není sladěný tak dobře, jak bych si představoval. Ve městě občas cuká, chybí mu plynulost, kterou byste od hybridu tak nějak čekali. Elektrický dojezd na plnou baterku málokdy přesáhne 50 km, což by ale většině zákazníků mělo stačit. Spotřeba je však trochu vyšší, než bývá u konkurence zvykem. Na druhou stranu, za volantem jsem se docela bavil. Auto umí být svižné, i když byste možná neřekli, že má přes 300 koní - na vině bude nejspíš hmotnost, která se u plug-in hybridu podle výbavy pohybuje kolem dvou tun.

Mazda mi připravila ještě několik příjemných překvapení, ale o tom už se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám