Hlavní obsah

Další podivnost od Mitsuoky: Himiko je hodně zvláštně upravená Mazda MX-5, příští rok vznikne jen 10 kusů

Foto: Mitsuoka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonskou společnost Mitsuoka proslavily svérázné přestavby různých automobilů zejména japonských značek - převážně v retro duchu. Od roku 2008 Mitsuoka nabízí model Himiko, který využívá techniku Mazdy MX-5.

Článek

Aktuálně firma prodává už druhou generaci tohoto roadsteru. Ta první, která byla k dispozici mezi roky 2008 až 2018, stála na základě třetí generace MX-5 (NC), současná už využívá techniku nejnovější Miaty ND. Mitsuoka ji nabízí od roku 2018.

O velkou novinku tedy nejde. Japonská společnost však roadster s retro karoserií průběžně vylepšuje, takže model Himiko čas od času připomene. Nyní upozorňuje na verzi pro rok 2024, u které chystá sérii pouhých 10 exemplářů. Dostupná zřejmě bude pouze na domácím trhu. Cena startuje na částce odpovídající zhruba jednomu milionu korun.

Ve srovnání s klasickou MX-5 roadster Himiko zaujme nejen novou karoserií, jejíž design viditelně čerpal inspiraci v minulosti, ale také výraznější délkou. Otevřený vůz je dlouhý 4 580 milimetrů, což je o citelných 665 mm více než u výchozí Mazdy. Tuto změnu ale nemá na svědomí jen karoserie, Mitsuoka rovnou natáhla podvozek a prodloužila rozvor. U standardní MX-5 mezi nápravami naměříme 2 310 mm, u Mitsuoky 2 910 mm. Rozdíl tedy činí výrazných 600 milimetrů.

Rozdíl v délce a rozvoru se promítá především do provedení přední kapoty, která je vysloveně dlouhatánská, a většího zadního převisu.

Novinky pro rok 2024 zahrnují bohatší standardní výbavu, například vyhřívaná sedadla, tempomat, rozpoznávání dopravních značek, navigaci nebo přehrávač CD a DVD. Zájemci mohou vybírat ze sedmi laků karoserie, z nichž dva jsou nové - červený odstín Passion Red Metallic a perleťový Snowflake White Pearl Mica. U znaku na přídi se uplatňuje zdobení pomocí cloisonné, tradiční smaltové techniky výzdoby kovových předmětů.

Interiér pak do velké míry odpovídá kabině Mazdy MX-5, najdeme v něm však nové čalounění.

Himiko je k dispozici výhradně se čtyřválcovým motorem o objemu 1,5 litru spojeným s šestistupňovou automatickou převodovkou. Poskytuje maximální výkon 97 kW a nejvyšší točivý moment 152 Nm. Připomeňme, že Mazda pro MX-5 jinak nabízí ještě výkonnější dvoulitr.

Reklama

Související témata:
Mitsuoka Himiko
Načítám