Hlavní obsah

Čínské MG chce zlanařit zákazníky BMW. První SUV-kupé láká na obří výbavu i skvělou záruku

Foto: MG

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zcela nový model značky MG se jmenuje Whale. Jde o další SUV, které se od ostatních sourozenců odlišuje svažující se střechou ve stylu kupé. A ne, není to elektromobil.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Zatímco doposud působily vozy značky MG spíše pragmaticky, v nové vlně přichází na řadu pořádné stylovky. Automobilka před časem ukázala koncept otevřeného elektrosporťáku Cyberster, na který nyní navazuje SUV-kupé jménem Whale, jež by rádo nasadilo brouka do hlavy zájemcům z prémiového segmentu.

S délkou 4,7 metru a rozvorem skoro 2,8 metru je vůz větší než SUV HS, v dané kategorii lze za soupeře považovat například Renault Rafale nebo BMW X4, byť oba jsou nepatrně větší. Design se hodně odvázal, jednolitou příď rozbíjí vertikální otvory nahrazující tradiční masku, nevšední je i rozmístění svítilen vzadu.

Whale nešetří výbavou, auto dostává devatenáctipalcová kola, dvoubarevné provedení karoserie či dvě chromované koncovky výfuku. Výčet položek rozmazlujících posádku pokračuje uvnitř - ambientní osvětlení, bílé a modré čalounění kůží Nappa, elektrická panoramatická střecha, dvě 12,3″ obrazovky multimediálního systému a tak dále.

Foto: MG

Zatím můžeme soudit jen z fotek, ale interiér vypadá kvalitně.

Daní za styl SUV-kupé bývá menší zavazadelník, což platí i tady. Kufr britsko-čínské novinky pojme 382 litrů (jen o dva litry více než současná Fabia), po sklopení zadních sedadel se dostanete na obstojných 1 458 litrů.

O něco zajímavější je pohled pod kapotu. Žádné elektrické ústrojí, dokonce ani jakákoliv hybridní výpomoc. Srdcem vozu je „staromilský“ benzinový dvoulitrový čtyřválec se slušnými parametry, konkrétně výkonem 231 koňských sil a 370 newtonmetry točivého momentu. Standardem je spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohon předních kol. Další podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím, tedy až na fakt, že všechny verze mají vzadu sofistikovanější víceprvkovou nápravu.

Zákazníci se navíc mohou opřít o záruku na 6 let nebo 200 000 kilometrů, což je nadstandardní porce. Čekáte nějaký háček? Ano, přijde. Zatím neznáme cenu, což nás ale tolik mrzet nemusí. Nový model je nyní určen jen pro arabské trhy, na potvrzení expanze do dalších koutů světa si musíme počkat.

Načítám