Hlavní obsah

Čínská expanze pokračuje: Stylový pick-up Radar RD6 jde po krku Fordu Ranger

Foto: Radar

Pokukujete po stylovém a moderním pick-upu, ale rádi byste vyzkoušeli něco nového? Řešení by potenciálně mohla nabídnout nejlidnatější země světa – Radar RD6 je čínský elektrický pick-up a první model zbrusu nové značky, která se má specializovat zejména na automobily terénního charakteru.

Článek

Že jste o společnosti Radar Auto v životě neslyšeli? Ani my ne. A co takhle Geely? Jasně, už jsme doma – právě tento čínský automobilový gigant před nedávnou dobou založil zbrusu novou dceřinou značku jménem Radar a typ RD6 je jejich úplně prvním modelem, který se již brzy dostane do sériové výroby. Zároveň bude do určité míry plnit roli „vlajkové lodi“ automobilky, která se má soustředit zejména na terénní parťáky pro volný čas.

Foto: Radar

Čínský automobilový gigant Geely už „spolkl“ nejednoho evropského výrobce – teď zakládá značku Radar s orientací na stylové terénní vozy

Leckoho může překvapit, že jde o elektromobil, ale mateřská společnost Geely má nepochybně dostatek prostředků na vývoj tohoto pohonu – zasvěcení jistě vědí, že pod jejími křídly se momentálně nachází některé z tradičních evropských značek, jako je LotusVolvo či Polestar.

Firma bude ve velkém těžit z modulární platformy SEA (Sustainable Experience Architecture), kterou vyvinula mateřská automobilka speciálně pro elektrické vozy. Její ohromná variabilita výrobci umožňuje použít ji po téměř celém spektru automobilových segmentů, a sice od segmentu A (malé vozy) až po velké vozy segmentu D či E (střední, resp. vyšší střední třída).

Co se týká konkrétně vozu Radar RD6, tak ten je prozatím stále ve fázi konceptu, a tak výrobce prozatím příliš mnoho podrobností neposkytuje. Máme se však těšit na pokročilé technologie a možnost volby mezi jednomotorovou a dvoumotorovou variantou – přičemž první jmenovaná bude zaměřena na lepší dojezd, verze se dvěma elektromotory oproti tomu nabídne o něco vyšší výkon.

Foto: Radar

Kromě zavazadlového prostoru pod přední kapotou je tu i zadní korba, ta však nemusí sloužit jen pro náklad – nabízí totiž zásuvky pro napájení elektrických spotřebičů

Když už je řeč o výkonu, tak ten se má pohybovat v rozmezí od 200 do nějakých 400 koní, přičemž v závislosti na verzi má Radar RD6 nabídnout dojezd až 600 kilometrů – přesto si však počkejme na upřesnění od výrobce.

Jen pro představu – slibovaný elektrický pick-up od čínské automobilky Radar má být rozměrově někde na úrovni Fordu Ranger, přičemž díky elektrickému pohonu nabídne kromě zadní korby také štědrý nákladový prostor pod přední kapotou. Kapacita baterií má potom údajně s přehledem „utáhnout“ napájení externích spotřebičů prostřednictvím externích zásuvek, kde jedna z nich je umístěna právě uvnitř korby.

Tím pádem umí Radar plnit funkci „pojízdného elektrického zdroje“ pro napájení všemožných elektrických spotřebičů, ať už je to elektrický gril, audiosoustava či osvětlení při táboráku, ale také pracovní nástroje.

Radar RD6 se má dle slov automobilky dostat do výroby ještě před koncem tohoto roku – konkrétně ve čtvrtém kvartálu. První kusy se tedy k čínským zákazníkům dostanou někdy po přelomu roku, zbytek světa bude následovat.

Cenovou politiku prozatím výrobce neuvádí, dá se však očekávat, že bude vůči konkurenci poměrně agresivní. Právě nízká pořizovací cena by mohla být tím, na co budou potenciální zákazníci dobře slyšet.

Reklama

Související témata:
Načítám