Hlavní obsah

Velký návrat Lotusu začíná továrnou v Číně a novým SUV

Foto: Lotus

Lotus má za sebou silnou historii, na kterou by stálo za to navázat neméně silnou současností

Už je to oficiální – britský Lotus hodlá postavit továrnu v Číně! Pod křídly nového investora z Říše středu chce automobilka, která se proslavila malými sportovními automobily, začít prodávat sportovní SUV. V zájmu vylepšení image je však ve hře i elektrický hypersport s ohromujícím výkonem.

Článek

O automobilce Lotus nebylo dlouho slyšet. Ambiciózní plán někdejšího šéfa Danyho Bahara v roce 2012 nepřinesl slibované nové modely ani nárůst prodejů – plán skončil ještě dříve, než pořádně začal. Britská automobilka, jejíž vozy v 60. a 70. letech dominovaly seriálu F1, v té době ročně prodávala jen pár stovek automobilů. Další pokus o oživení zašlé slávy sportovní značky přichází až nyní, dva roky od doby, kdy Lotus koupilo čínské Geely, mimo jiné i vlastník automobilové divize Volvo. Ambice mají vysoké a podložené dostatkem financí, takže existuje vážně vysoká šance konečně vyzdvihnout Lotus mezi respektované automobilky.

Základem ofenzivy Lotusu je nově budovaná továrna v čínském městě Wu-chan. Ta podle informací agentury Reuters přijde na 28 miliard korun a její roční kapacita má být 150 tisíc automobilů (většina bude využita pro SUV modely Geely). Výroba podle dostupných informací začne v průběhu příštího roku, kdy z linky začne sjíždět první SUV Lotus. Není divu, vždyť v Evropě je každé třetí prodané nové auto právě sportovně-užitkové. Lotus se tak nejspíš nechal inspirovat obchodním modelem automobilky Porsche, jenž prodává dva SUV modely (Macan a Cayenne) a vydělává na nich ohromné peníze, které investuje do vývoje sportovních modelů pro tradiční příznivce značky (Porsche 911 GT3 nebo ultimativního 918 Spyder).

Šušká se, že Lotus plánuje výdělek vrazit do vývoje elektrického hypersportu s ohromujícím výkonem a balistickými jízdními parametry, který má sloužit jako výkladní skříň značky. Jeho výroba by spolu s výrobou ostatních sportovních modelů měla zůstat v britském Hethelu, dosavadním sídle automobilky.

Vypadá to tedy, že se u Lotusu konečně blýská na lepší časy a kdysi slavná automobilka by se zase mohla vrátit na výsluní. Už by bylo sakra na čase…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama