Hlavní obsah

Jeden z nejkrásnějších konceptů současnosti postavila značka, o níž jste možná nikdy neslyšeli

Foto: Polestar

Polestar, dceřiná společnost Volvo Cars a čínského Geely, se pochlubil krásným konceptem roadsteru. Ten je jednoduše pojmenován O2 a kromě karoserie vyrobené z různých druhů eloxovaného hliníku spojených lepidlem nabídne třeba integrovaný autonomní dron. A samozřejmě mimořádný design.

Článek

Posledním počinem Polestaru je dvoumístný roadster s pevnou skládací střechou. Střecha je mimochodem prosklená. Minimalistický vzhled, který vzdáleně může připomenout současná Ferrari (přední část) či sportovní kupé od Nissanu (pohled z profilu), je zcela svébytný při pohledu na odvážnou záď s výraznými vodorovnými světly.

Není pochyb o tom, že vzhled modelu O2 si jako základ bere čtyřdveřový koncepční vůz Polestar Precept (má ale o zhruba 30 cm kratší rozvor), představený před dvěma roky. Roadster O2 má uspořádání typické pro luxusní roadstery: malé převisy a dlouhý rozvor náprav. Kabina je v uspořádání 2+2, takže předpokládáme, že zadní sedadla budou nouzová.

Zajímavostí je, že všechny „měkké“ materiály v minimalisticky pojatém interiéru jsou z recyklovaného polyesteru. Díky tomu jsou lehčí a jednodušší je i jejich znovupoužití v momentě, kdy životní cyklus vozu skončí. Spíše marketingovou zajímavostí je pak integrovaný dron od čínské firmy Aerofugia. Dron pracuje autonomně a na přání automaticky sleduje vůz při rychlosti až 90 km/h.

K pohonnému ústrojí se zatím automobilka nevyjádřila. Víme tak pouze, že koncept je funkční a poháněný výhradně elektromotorem. Podle Polestaru by měla být karoserie velmi tuhá. Hliníková platforma využívá lepených spojů.

„Polestar O2 je hrdinským vozem naší značky,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel společnosti Polestar Thomas Ingenlath (mimo jiné bývalý šéfdesigner značky Škoda).

„Otevírá dveře do naší tajné komnaty budoucího potenciálu. Je to ochutnávka toho, co dokážeme navrhnout a zkonstruovat s talentem a technologiemi, které máme k dispozici. Vypadá neuvěřitelně a možnost spustit střechu a při jízdě neslyšet motor slibuje je vynikající,“ dodal Ingenlath.

O případné sériové verzi ale zatím nepadlo ani slovo. Sériové provedení modelu Precept by na trh mělo dorazit za dva roky.

Reklama

Související témata: