Hlavní obsah

Polestar bude vyrábět elektrický sedan Precept

Foto: Polestar

polestar-precept-concept

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Polestar, dceřiná společnost Volvo Cars a Geely, se proslavila hlavně jako oficiální úpravce automobilů Volvo. Nyní se Polestar místo sportovních úprav přeorientoval na značku produkující vlastní elektromobily. Do výroby míří třetí model – Precept.

Článek

Koncept Polestaru Precept měl být původně představen na světové premiéře na autosalonu v Ženevě. Pandemie koronaviru sice celou situaci zhatila, nyní ale automobilka vydala prohlášení, že se Precept přeci jen začne sériově vyrábět.

Produkce bude probíhat v Číně, v nově zbudovaném závodu s neutrální uhlíkovou stopou. Auto samotné by mělo být dostupné po celém světě. Prodejní cena nebyla stanovena, bude ale patrně velmi blízká Tesle Model S, což je pro nový čtyřdveřový elektromobil největší konkurent. Znamená to tedy částku kolem 2,2 milionu korun.

Design nového čtyřdveřového „kupé“ je zcela jiný než předchozí dvě auta vzniknuvší pod logem Polestaru. Prvky z Volva zde už moc nenajdete, vnější vzhled je zcela svébytný. Jednoduchý, trochu připomínající Porsche Taycan.

Extrémně tenká vnější zpětná zrcátka patrně využívají kamery a zobrazení na displeji. Zda zůstanou i v sériovém provedení, nebo budou nahrazeny konvenčními zrcátky, ale zatím není jisté.

Interiér je tvořen čtyřmi sportovně tvarovanými sedačkami. S ohledem na ekologii jsou povrchy sedadel vyrobeny z recyklovaných PET lahví a korku. Koberce jsou pak vytvořené z použitých rybářských sítí.

Interiér je také velice jednoduše střižený – není zde nic nadbytečného, což v dnešní době přehlcené vjemy působí jako balzám. Obří panoramatická střecha pak do vozu pouští dostatek světla.

Uvnitř jsou dva displeje –  15" a 12,5". Menší z displejů je položen „nastojato“ a pomocí něj ovládáte funkce jako klimatizace, navigace, přehrávání hudby a tak podobně.

Automobilka, v jejímž čele stojí Thomas Ingenlath (bývalý šéfdesignér Škoda Auto, mimochodem), kupodivu nepředstavila parametry elektrického motoru či motorů, které budou Precept pohánět. Jistý není ani dojezd na jedno nabití a kapacita akumulátorů.

Kdy začne sériová výroba, Polestar rovněž neuvedl. Coby švédsko-čínská konkurence kalifornské Tesly ale tohle auto nevypadá úplně zle, co říkáte?

Reklama

Související témata:
Načítám