Hlavní obsah

50 let BMW M: Mnichov v rámci oslav oprašuje barvy ikonických modelů

Foto: BMW

Zasvěceným se jistě názvy jako Interlagos Blue, Techno Violet, Imola Red nebo Carbon Black vybavují, takže je jistě potěší, že ikonické barvy z minulosti se vracejí. Ovšem ne na všech trzích…

Slavná M divize od BMW pokračuje v oslavách 50letého výročí vzniku a zatím je to čím dál lepší – tentokrát se do vzorníku barev speciální výroční edice ikonického sportovního sedanu M3 vrací barvy, které zdobily jeho předchůdce. Totéž platí i pro kupé M4. Má to jen jednu chybu…

Článek

Z původně závodního náčiní BMW M3 a následně homologačního silničního speciálu se stal v průběhu let drtivě rychlý sedan, který lze používat klidně i každý den. M3 je jedním z nejvýznamnějších modelů slavné divize M, která letos slaví padesátileté výročí od založení – původní malá skupina techniků a inženýrů patrně neměla ani ponětí, že jejich typ 3.0 CSL započne něco tak velkolepého.

Techno, Interlagos, Cinnabar a další názvy plné nostalgie

Foto: BMW

Vítanou připomínkou je rozhodně fialová Techno a tmavě modrá Interlagos, které známe v prvním případě z M3 E36, v tom druhém pro změnu z M3 E46. Kterou byste volili vy?

Toto kulaté výročí letos automobilka oslaví speciální edicí M3 a M4 s přídomkem „Edition 50 Jahre“ a půjde o vizuální „paket“, který bude rozlišovat tuto speciální sérii od všech ostatních modelů s magickým M na víku kufru.

V případě typu M3 si zavzpomínáme na časy původní M3 E30 s červenou Cinnabar, následující M3 E36 nám připomene fialová Techno, od M3 E46 si speciální edice vypůjčí tmavě modrou Interlagos, inspirací pro oranžovou Fire byla potom M3 E92 a konečně bude k mání také světle šedá Limerock, kterou si mnozí mohou pamatovat z minulé generace M3 F80.

Speciální limitovaná edice „emtrojky“ se také pochlubí novým designem kovaných kol, navíc se speciálním nástřikem Orbit Grey, který u M3 běžně nedostanete. Zpoza nových disků pak prosvítají červené, modré nebo černé třmeny pro ocelové brzdy, pro karbon-keramické je potom dnes už typickým poznávacím znakem zlatá barva třmenů.

Foto: BMW

Na vynikajících sportovních sedadlech nesmí chybět trikolora složená ze světle modré, fialové a červené, tedy charakteristických barev divize M. Kdo by chtěl, může zvolit rovněž karbonové skořepiny. Další trojbarevné motivy tvoří obšití voliče převodovky nebo volantu

Nesmí chybět karbonové vizuální doplňky jako splitter předního nárazníku, spoiler na víku kufru nebo kryty titanových koncovek výfuku. Dalším bezpečným poznávacím znamením jsou potom plaketky připomínající výjimečnou edici. Vznikne pouze 500 kusů, ne víc. A to si představte, že tato edice je určena výhradně pro severoamerický trh, tedy USA a Kanadu!

Dostane se i na Evropu

Foto: BMW

Edition 50 Jahre se týká také dvoudveřové M4, ta nabídne trochu jiné varianty barev a o jeden barevný odstín kovaných disků navíc. Své speciální zbarvení dostane i čínský trh

Naštěstí se však dostane i na Evropu a další vybrané trhy, mimo jiné Čínu. Ty se totiž mohou těšit na výroční edici „Fünfzig Jahre“ v podání typu M4. V tomto případě jde o barvy černá Black (pamatujete na M3 CSL?), modrá Macau či San Marino, případně sytě červený lak Imola, který vidíme na fotografiích.

Výhodou pro budoucí majitele M4 Edition 50 Jahre je, že kované 19palcové disky vpředu a zadní 20palcové budou k mání nejen v šedém laku Orbit Grey, ale zvolit lze také zlatý nástřik „Gold Bronze Matt“. Stejně jako u čtyřdveřového sourozence bude edice limitována na 500 kusů.

Totéž platí i pro čínský trh, který však letos oslavuje rok Tygra a BMW si nemohlo dovolit takovou událost opomenout – ne na takto důležitém trhu. Tam bude M4 Edition 50 Jahre dostupná ve dvou barevných provedeních – buďto v oranžové Fire s šedými koly v barvě Orbit, nebo v šedé barvě Stratus doplněné o matné zlatobroznové disky.

Jak typ M3, tak i M4 v edici 50 Jahre potom vycházejí z verzí Competition. 3,0l řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly tu dává výkon 510 koní a posílá svoji sílu na zadní (případně všechna čtyři) kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. Ceny limitované edice mají začínat na částce circa 2,2 milionu Kč.

Reklama

Načítám