Článek
Kolik výkonu je až příliš? Jak se říká, s jídlem roste chuť a z našich bohatých zkušeností víme, jak příjemně se zvyká na silná a rychlá auta. Současně ale známe, jak těžce se odvyká, když o obrovskou spící sílu pod kapotou najednou přijdete. I nadto jsou i obyčejná dnešní auta těmi nejsilnějšími v historii, jenže jakou porci z jejich maximálního výkonu vlastně využíváme v reálném životě?
To zjišťoval náš redaktor Jan Majurník. V nejnovější Škodě Fabia s nejsilnějším tříválcem 1.0 TSI o 110 koních (81 kW) sledoval, kolik koní či kilowatt využíval v předem určených jízdních podmínkách v různých zatíženích motoru, rychlostech, a dokonce i na více převodových stupňů. Své detailní zkoumání a výsledky pak zpracoval do přehledné tabulky. Už teď vám odhalíme, že pro běžnou jízdu žádné extra výkony nejsou potřeba.

Některá moderní auta vám umožňují sledovat právě využívanou sílu motoru na displeji digitálního přístrojového štítu
I v Česku ale žijí nadšenci do nadupaných amerik, pro něž je obrovská porce koňské síly součástí životního stylu. Důkazem je monumentální obytná přestavba náklaďáku Chevrolet Kodiak C5500 od amerických specialistů z Four Winds. Nejenže ubytuje až deset lidí, ale má obrovskou garáž, kam zaparkujete i novodobý Fiat 500. A navíc má pod kapotou stádo o zhruba sedmi stovkách koní.
Dominik Valášek pak shrnul úspěchy (a neúspěchy) automobilek na českém trhu v prvním čtvrtletí letošního roku. Ten se nově rozrůstá o staronovou značku MG a mladoboleslavská značka Škoda Auto na něj uvádí modernizovanou verzi svého prostředního SUV Karoq, se kterým se poprvé svezl Martin Jánský. Škodovka navíc v uplynulém týdnu zveřejnila jméno nového šéfa společnosti. Je jím Klaus Zellmer.

Jednomu se to zdá zbytečné, jinému to dělá radost. Tenhle obytný Chevrolet Kodiak C5500 od Four Winds má přibližně 700 koní
V minulém týdnu jsme vám také přinesli naše první dojmy s novým Opelem Astra, pořádně jsme se svezli brutálně rychlým nejnovějším BMW M3 Competition s exkluzivním továrním tuningem od divize M Performance a ze světa ojetin jsme proklepli zábavný sportovní hatchback Citroën C2 VTS. Spolu s tím jsme pro vás připravili i doporučení servisních úkonů, jež je lepší nechat i u starších aut na značkovém servisu. Dalibor se potom v rámci testů ojetin podíval na trochu jinou techniku, než na kterou jsme zvyklí – plug-in hybridní VW Gold GTE umí jezdit za málo, ale musíte přistoupit na jeho hru.
Stále nemáte dopitou odpolední kávu a chcete si ještě chvilku číst? Nahlédněte do nové berlínské továrny elektromobilky Tesla, kterou se inspiruje italský Fiat ve snaze zaujmout normální lidi, seznamte se s novým Mitsubishi Colt, vyzkoušejte vaše znalosti o legendární Octavii a přečtěte si o uznání ergonomické chyby francouzským Peugeotem.