Hlavní obsah

110 koní ve Fabii versus 700 koní v obytňáku: Kolik výkonu je až příliš? – Týden v Garáži

Foto: Ondřej Svoboda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První pracovní týden letošního dubna je úspěšně za námi a my vám přinášíme naše pravidelné shrnutí toho nejdůležitějšího, co vám nesmí uniknout. V uplynulém týdnu jsme se zaměřili hlavně na to, jakou porci z výkonu vašeho vozu potřebujete pro normální každodenní život. Pojďte to prozkoumat s námi.

Článek

Kolik výkonu je až příliš? Jak se říká, s jídlem roste chuť a z našich bohatých zkušeností víme, jak příjemně se zvyká na silná a rychlá auta. Současně ale známe, jak těžce se odvyká, když o obrovskou spící sílu pod kapotou najednou přijdete. I nadto jsou i obyčejná dnešní auta těmi nejsilnějšími v historii, jenže jakou porci z jejich maximálního výkonu vlastně využíváme v reálném životě?

To zjišťoval náš redaktor Jan Majurník. V nejnovější Škodě Fabia s nejsilnějším tříválcem 1.0 TSI o 110 koních (81 kW) sledoval, kolik koní či kilowatt využíval v předem určených jízdních podmínkách v různých zatíženích motoru, rychlostech, a dokonce i na více převodových stupňů. Své detailní zkoumání a výsledky pak zpracoval do přehledné tabulky. Už teď vám odhalíme, že pro běžnou jízdu žádné extra výkony nejsou potřeba.

Foto: Ondřej Svoboda

Některá moderní auta vám umožňují sledovat právě využívanou sílu motoru na displeji digitálního přístrojového štítu

I v Česku ale žijí nadšenci do nadupaných amerik, pro něž je obrovská porce koňské síly součástí životního stylu. Důkazem je monumentální obytná přestavba náklaďáku Chevrolet Kodiak C5500 od amerických specialistů z Four Winds. Nejenže ubytuje až deset lidí, ale má obrovskou garáž, kam zaparkujete i novodobý Fiat 500. A navíc má pod kapotou stádo o zhruba sedmi stovkách koní.

Dominik Valášek pak shrnul úspěchy (a neúspěchy) automobilek na českém trhu v prvním čtvrtletí letošního roku. Ten se nově rozrůstá o staronovou značku MG a mladoboleslavská značka Škoda Auto na něj uvádí modernizovanou verzi svého prostředního SUV Karoq, se kterým se poprvé svezl Martin Jánský. Škodovka navíc v uplynulém týdnu zveřejnila jméno nového šéfa společnosti. Je jím Klaus Zellmer.

Foto: Lukáš Volšický

Jednomu se to zdá zbytečné, jinému to dělá radost. Tenhle obytný Chevrolet Kodiak C5500 od Four Winds má přibližně 700 koní

V minulém týdnu jsme vám také přinesli naše první dojmy s novým Opelem Astra, pořádně jsme se svezli brutálně rychlým nejnovějším BMW M3 Competition s exkluzivním továrním tuningem od divize M Performance a ze světa ojetin jsme proklepli zábavný sportovní hatchback Citroën C2 VTS. Spolu s tím jsme pro vás připravili i doporučení servisních úkonů, jež je lepší nechat i u starších aut na značkovém servisu. Dalibor se potom v rámci testů ojetin podíval na trochu jinou techniku, než na kterou jsme zvyklí – plug-in hybridní VW Gold GTE umí jezdit za málo, ale musíte přistoupit na jeho hru.

Reklama

Související témata:
Načítám