Článek
Kolik výkonu je až příliš? Jak se říká, s jídlem roste chuť a z našich bohatých zkušeností víme, jak příjemně se zvyká na silná a rychlá auta. Současně ale známe, jak těžce se odvyká, když o obrovskou spící sílu pod kapotou najednou přijdete. I nadto jsou i obyčejná dnešní auta těmi nejsilnějšími v historii, jenže jakou porci z jejich maximálního výkonu vlastně využíváme v reálném životě?
To zjišťoval náš redaktor Jan Majurník. V nejnovější Škodě Fabia s nejsilnějším tříválcem 1.0 TSI o 110 koních (81 kW) sledoval, kolik koní či kilowatt využíval v předem určených jízdních podmínkách v různých zatíženích motoru, rychlostech, a dokonce i na více převodových stupňů. Své detailní zkoumání a výsledky pak zpracoval do přehledné tabulky. Už teď vám odhalíme, že pro běžnou jízdu žádné extra výkony nejsou potřeba.
I v Česku ale žijí nadšenci do nadupaných amerik, pro něž je obrovská porce koňské síly součástí životního stylu. Důkazem je monumentální obytná přestavba náklaďáku Chevrolet Kodiak C5500 od amerických specialistů z Four Winds. Nejenže ubytuje až deset lidí, ale má obrovskou garáž, kam zaparkujete i novodobý Fiat 500. A navíc má pod kapotou stádo o zhruba sedmi stovkách koní.
Dominik Valášek pak shrnul úspěchy (a neúspěchy) automobilek na českém trhu v prvním čtvrtletí letošního roku. Ten se nově rozrůstá o staronovou značku MG a mladoboleslavská značka Škoda Auto na něj uvádí modernizovanou verzi svého prostředního SUV Karoq, se kterým se poprvé svezl Martin Jánský. Škodovka navíc v uplynulém týdnu zveřejnila jméno nového šéfa společnosti. Je jím Klaus Zellmer.
V minulém týdnu jsme vám také přinesli naše první dojmy s novým Opelem Astra, pořádně jsme se svezli brutálně rychlým nejnovějším BMW M3 Competition s exkluzivním továrním tuningem od divize M Performance a ze světa ojetin jsme proklepli zábavný sportovní hatchback Citroën C2 VTS. Spolu s tím jsme pro vás připravili i doporučení servisních úkonů, jež je lepší nechat i u starších aut na značkovém servisu. Dalibor se potom v rámci testů ojetin podíval na trochu jinou techniku, než na kterou jsme zvyklí – plug-in hybridní VW Gold GTE umí jezdit za málo, ale musíte přistoupit na jeho hru.
Stále nemáte dopitou odpolední kávu a chcete si ještě chvilku číst? Nahlédněte do nové berlínské továrny elektromobilky Tesla, kterou se inspiruje italský Fiat ve snaze zaujmout normální lidi, seznamte se s novým Mitsubishi Colt, vyzkoušejte vaše znalosti o legendární Octavii a přečtěte si o uznání ergonomické chyby francouzským Peugeotem.