Hlavní obsah

Na návštěvě u berlínské Tesly – Prolétněte se nejmodernější továrnou na světě

Foto: ČTK

První evropská továrna automobilky Tesla konečně otevřela a z jejích bran začaly okamžitě vyjíždět zbrusu nové elektromobily Model Y. Jak to v nové továrně vypadá a jak takový moderní elektromobil vzniká? Díky novému videu nemusíme jezdit do Berlína, abychom to viděli…

Článek

Když se v pondělí 22. března oficiálně spustila výrobní linka v nové továrně automobilky Tesla pojmenované Giga Berlin, byla to velké show. Na místě vypukla obrovská party plná fanoušků značky, z Ameriky přiletěl vlastním tryskáčem šéf značky Elon Musk, aby si potřásl pravicí s německými politiky, předal prvních pár vyrobených modelů šťastným majitelům, a dokonce si u výrobní linky zatančil radostí. Prostě hodně povedená oslava!

Ale tím to vše teprve začíná, protože v příštích měsících se bude výrobní proces dolaďovat k dokonalosti a poroste kapacita, která má v roce 2025 dosáhnout až půl milionu vozů (letos se odhaduje celková produkce kolem 54 tisíc jednotek a za příští rok to bude již 280 tisíc) – a to je už pořádný výrobní kolos!

Rekordní čtvrtletí

Tesla právě oznámila, že za první čtvrtletí dodala zákazníkům po celém světě rekordních 310 048 vozů – tím předčila nejen stejné období loni (184 tisíc vozů), ale mírně překonala i očekávání odborníků (předpovídali jí maximálně 309 tisíc vozů). Dosáhla toho i v době, kterou Elon Musk popsal jako „extrémně náročnou“, to kvůli přísným covidovým pravidlům v Číně a výpadkům v řetězci dodavatelů.

Foto: Tesla

Produkce Tesly jede stále na maximální obrátky

Jak taková výroba v nejmodernější továrně vyrábějící nejmodernější auta vypadá, ukazuje nejnovější video vytvořené samotnou automobilkou. Jde o velmi efektní rychlý průlet vybranými úseky továrny, jako je třeba lisovna, kde se z plechů tvaruje karoserie, svařovna, kde se části karoserie spojí v jeden celek, nebo lakovna, kde vůz získá svou finální barvu.

Jak vidíte, pro větší efekt byly vybrány především vysoce mechanizované úseky, kde vynikne dokonale precizní práce sofistikovaných robotů, ale na hotovém výrobku je stále vysoký podíl lidské práce – v oblasti finalizace („ověšení“ karoserie, instalace kabeláže, interiéru a celková finalizace), kontroly kvality (nic nenahradí lidské oko a cit pro detail) nebo logistiky.

Právě proto má v nové továrně pracovat až 12 tisíc zaměstnanců (pořád intenzivně nabírají, pokud máte zájem), kteří budou kromě produkce aut zajišťovat také přidruženou výrobu bateriových balíků, kterých má ročně vzniknout v celkové kapacitě 50 GWh.

Ostatní evropské automobilky mají co dohánět…

Reklama

Související témata:
Načítám