Hlavní obsah

Honda se pochlubila s parádním retro naháčem CB1000 F! A nemusel by být ani drahý

Foto: Honda
4:10
4:10

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Naháče v klasickém stylu začínají zažívat jakousi renesanci. A to je dobře! Honda přiveze na evropský trh také klasicky stylizovaného Horneta, který dává vzpomenout na legendární „Univerzální japonský motocykl“ 70. let.

Článek

Honda CB1000 Hornet je zajímavý sportovní naháč. Už jen proto, že ho koupíte v základu od 250 tisíc korun, což je v relaci mnohem slabších motorek. Ne snad, že by někdo na rychlé svezení potřeboval něco víc než sto koní, ale litrový čtyřválec s výkonem přes 150 koní je prostě otázka prostého chtíče než nezbytné potřeby. A za tyhle peníze… No nekupte to!

Hornet je ale moc moderní, moc sportovní a pro fanoušky klasických motorek těžko akceptovatelný. Honda ovšem už před časem představila koncept retro naháče s technikou Hornetu, který nakonec zamířil na domácí japonský trh.

Foto: Honda

Stříbrno-modré barevné provedení odkazuje na klasické cébéčko ze 70. a 80. let. Na novém CB1000 F může být i malá stylová kaplička kolem předního světla.

A teď už víme, že tahle atraktivní motorka klasického stylu (odkazující na slavný závodní speciál CB750 F Freddieho Spencera a model CB900 F z 80. let) přijde i do Evropy. Počkat si na ni musíme do jara, stejně tak na její ceny. Proti té základní u Hornetu ale očekáváme zdražení.

Základ z Hornetu, ale předělaný motor

Ačkoli je hrubý základ prakticky bez změn převzatý z Hornetu, motor přeci jen nějaké úpravy dostal. Jsou tu jiné vačky a sání, aby měl motor více spodovou siláckou charakteristiku. Výkon tak klesl na 91 kW (124 k) v 9 000 otáčkách a točivý moment na 103 Nm v 8 000 otáčkách. Hornet umí až 152 koní a o 2 000 otáček výše.

Foto: Honda

Litrový čtyřválec dostal jiné sání a vačky a je více orientovaný na nižší otáčky. Převodovka je prodloužená.

Zajímavá je odlišná délka sání pro jednotlivé válce a také zcela nový výfuk klasického stylu. CB1000 F má mít úplně jiný, tradičnější zvuk. Spolu s prodloužením převodů, jinou ergonomií a asi i jiným laděním nastavitelného podvozku (základní geometrie je ale totožná) to má být spíše univerzální naháč pro pohodové ježdění ve stylu klasických motorek, jakým bylo právě CB1300 či konkurenční GSX 1400 a XJR 1300. Nezbývá, než se těšit na svezení.

Jak můžete vidět podle fotek, nové CB půjde objednat i s retro kapličkou kolem předního světla, která se evidentně zase dostává do módy. Yamaha u svého XSR 900 GP šla trochu jinou cestou, Suzuki ale u GSX-8TT použilo prakticky totožný recept. Teď už jen zbývá čekat, zda Kawasaki udělá novou verzi ikonického ZRX. Sem s ní!

Foto: Honda

Motorka ve stylu 80. let? Proč ne! Nechybí tu ani klasický chromovaný výfuk, který už také z motorek mizí.

Honda CB1000 F váží jen 214 kg, což je proti Hornetu o pouhé tři kila více. Vsadili bychom se, že je to dáno jen větším klasickým chromovaným výfukem a pár detaily. Trochu je škoda, že motorka nedostala dva tradiční chromované budíky, ale ani ten hranatý displej nevypadá zas tak hrozně. Na verzi s odhaleným světlem však působí trochu jako pěst na oko, u provedení s malou kapličkou kolem světla už ničemu nevadí.

Ostatně, podívejte se do velikánské fotogalerie a posuďte sami. Zajímavých detailů je na nové CB1000 F dost.

Samozřejmě bude mít i tato tradičně stylizovaná motorka všechny moderní nezbytnosti, jako je ABS, volba jízdních režimů, nastavitelná kontrola trakce, nastavitelné brzdění motorem a další elektronické vymoženosti, které dovolí využít potenciál i méně zkušeným jezdcům. O zpomalení se pak budou starat vpředu 310mm kotouče. S Hornetem nám letos nebylo vyhověno, tak se snad příští rok svezeme na téhle parádě.

Pokud se třída klasicky stylizovaných naháčů s velkými motory rozroste, bude to jedině dobře. Ne každý chce ostrou sportovní motorku a milovníci téhle klasiky toho teď mají na trhu opravdu málo. Asi nemůžeme čekat, že se vrátí i velkoobjemové vzduchem chlazené žebrované motory, ale buďme rádi aspoň za motorky jako CB1000 F.

Související témata:
Načítám