Hlavní obsah

Legenda se vrací. Hispano Suiza chystá nový model

Foto: Hispano Suiza

Maguari HS1 GTC

26. 2. 2019

Hispano Suiza je ve světě automobilismu velkým pojmem. Založena bylo už v roce 1898 a dodávala své know how i do mladoboleslavské Škodovky. Teď se podle všeho chystá trh ohromit novým modelem, který přebírá část techniky z Lamborghini. Má to ale háček. Pojmenování značky si nárokují dvě společnosti.

Článek

V dobách největší slávy exportovala španělská automobilka Hispano Suiza prakticky do celé Evropy. Kdo z vás se trochu zajímá o naší domácí škodovku, jistě si vybaví model Škoda Hispano-Suiza, který si oblíbil mimo jiné i prezident Masaryk. Kromě toho ale tihle hodně šikovní Španělé prodali své patenty i značce Rolls-Royce, která by bez nich možná vůbec nebyla tam, kde je dnes. Uměli totiž už v té době zhmotnit pojem luxusní limuzína, a to tak dokonale, že i dnes jejich modely, které jsou vystaveny v různých automobilových muzeích, berou dech.

Ale s produkcí značky nakonec velmi zamávala tehdejší situace v Evropě. V roce 1936 velkou část firmy převzala španělská vláda a rozhodla se z ní udělat zbrojovku, která v té době byla důležitější než luxusní limuzíny. Ovšem i tak se Hispano Suiza dále specializovalo na motory, ovšem ty letecké. Od té doby byl s auty pod touto značkou konec, ovšem za posledních několik let se objevilo hned několik konceptů nesoucích toto historicky důležité jméno. Ale ani jeden se nedočkal produkce. A to se možná za pár měsíců změní. Ovšem, slůvko možná je v tomto případě nesmírně důležité.

Pojem Hispano Suiza si totiž nárokují dvě společnosti. Jedna si říká Hispano Suiza Cars a druhá Hispano Suiza Automobile Manufaktur AG. Jedna je ze Španělska a jedna ze Švýcarska. Jde tak o odnože původní značky, jejíž jméno v překladu znamená španělsko-švýcarský. Obě chtějí produkovat auta pod slavným názvem, ale to právo může mít jen jedna. Která to bude? To ukáže až čas, respektive rozhodne o tom soud, ke kterému tento spor spěje.

Než tomu tak ale bude, ukážeme vám supersport s názvem Maguari HS1 GTC, který má na svědomí Hispano Suiza Automobile Manufaktur AG. Jde o zbrusu nový koncept, jenž na první pohled zaujme hlavně svým hodně odvážným designem. Jde o supersport, částečně kopírující tvary aut z 30. let, tedy těch, jimiž se automobilka Hispano Suiza zapsala do dějin. Design částečně kopíruje dnes moderní tvary, které stojí hlavně na kvalitní aerodynamice. Ovšem to zajímavé se odehrává v rámci pohonného ústrojí.

O pohon se totiž v stará výkonná V10 původně z Lamborghini Huracán, která ovšem v tomto případě dostala na pomoc dvojici elektrických kompresorů. Výsledkem je výkon opravdu hodně působivých 1 070 koní, což by mělo podle tvůrců znamenat zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 379 km/h. V tuto chvíli ale jde jen o pár čísel na papíře a zbožné přání tvůrců, neboť realita ještě může být úplně jiná.

Velmi totiž záleží na tom, jak dopadne soud o pojmenování značky, nicméně výrobce v tuto chvíli tvrdí, že první funkční prototyp tohoto konceptu by měl spatřit světlo světa ještě letos na jaře. A rovnou prozradil, že cena bude začínat na 2,2 milionech eur, tedy asi 56 milionů Kč. Prozradil také, že v budoucnu plánuje výrobu výkonného elektromobilu.

Asi s námi budete souhlasit, že pojem Hispano Suiza si zaslouží vzkřísit. Ale ta auta by vzhledem k ceně musela být opravdu zatraceně dobrá. Jinak celý tento projekt zanikne ještě dřív, než vůbec začal.

autowebAUTOWEBaUtOwEb