Hlavní obsah

Koncerny PSA a FCA se spojí pod názvem Stellantis

Foto: Motor1.com

Zpráva o spojení dvou velkých koncernů PSA a FCA přišla před pár měsíci jako blesk z čistého nebe. Oba koncerny si při prvních jednáních zjevně padly do noty, protože práce na fúzi obou společností jedou jako na drátkách a nyní už dokonce víme, jak se nový automobilový gigant bude jmenovat: Stellantis.

Článek

Navzdory koronavirové krizi, která automobilový průmysl sevřela do svěráku ještě těsněji, pokračují prý jednání o vzniku nového superkoncernu podle plánů. Už dokonce známe oficiální jméno celého nového uskupení – Stellantis. Tento název vychází z latinského slovesa „stello“, což znamená „zářit hvězdami“.

Foto: Motor1.com

Šéfové obou koncernů si plácli loni v prosinci. Od té doby všichni pilně pracují na fúzi obou společností

Těmi hvězdami se má stát 13 značek, jež nový superkoncern tvoří. Pod křídly PSA je to Peugeot, Citroën, DS a Opel s Vauxhallem, italsko-americký konglomerát FCA sdružuje Fiat, Chrysler, Alfu Romeo, Maserati, Lancii, Jeep, Dodge a Ram. Všechny automobilky by si i v budoucnu měly udržet svou vlastní osobitost a loga.

Foto: Motor1.com

Kompletní portfolio značek nového superkoncernu Stellantis

Oba koncerny mají v nově zformovaném Stellantisu podíl 50:50 a jejich spojením má vzniknout čtvrtá největší automobilka na světě s celkovou roční produkcí na hranici 9 milionů kusů. Tento obrovský objem má všem zúčastněným přinést velké úspory ze sdílení nákladů na vývoj a výrobu – ročně by to mohlo dohromady dělat až 85 miliard korun.

Nové sdružení Stellantis si do svého vedení zvolilo na první pětiletku manažerského mága Carlose Tavarese, který svým pragmatismem a vizionářstvím postavil na nohy francouzský Peugeot a Citroën i německý Opel. Nyní ho však čeká ještě větší výzva v podobě dlouhodobě klopýtajících italských a amerických automobilek. Jestli jim nedokáže pomoci on, tak už nejspíš nikdo.

Reklama

Načítám