Hlavní obsah

Je konec: Ferrari přestane dodávat motory pro Maserati

Foto: Maserati

První vlaštovkou nové éry Maserati má být elektrický sporťák Alfieri, který bude mířit na Teslu a Porsche

16. 5. 2019

Je to oficiální. Ferrari vydalo prohlášení, že ukončuje dodávku motorů pro sesterské Maserati. Místo toho máme počítat s hybridy a elektrickým sporťákem, který bude založen na krásném konceptu Alfieri. Sice bude dělat stovku za dvě vteřiny, něco nám však říká, že zvuk řvoucího osmiválce nám bude chybět.

Článek

Maserati je jedna z automobilek, kterou zdobí snad největší charakter ze všech. Jejich charakteristické znaky si s ničím nespletete – krásný design, Neptunův trojzubec v mřížce chladiče, a hlavně motory, díky kterým jste o jejich přítomnosti věděli na míle daleko. A poslední jmenovaná část tohoto „charakteru“ má být již brzy minulostí.

Foto: Maserati

V Maserati Alfieri jsme se těšili na charakterní osmiválec, nahradí jej však elektrický pohon a stovka za dvě vteřiny

Podle výkonného ředitele Louise Camilleriho se tak nemá stát později než v roce 2022: „Zanedlouho přestaneme dodávat motory pro Maserati, což je z našeho hlediska vlastně dobrá zpráva – jednak z důvodu navyšování marží, tak z důvodu toho, že můžeme soustředit více pracovní síly na jiné oblasti byznysu.“

Inu, jak pravil klasik, o peníze jde až v první řadě. Automobilku Maserati tak čeká vývoj úplně nových motorů, a počítá se s elektrifikací – a to jak částečnou, tak úplnou. Když je řeč o úplné elektrifikaci, přivádí nás to ke konceptu Maserati Alfieri z roku 2014. Těšili jsme se, že takto krásný vůz bude z výfuků vyluzovat hymnu Maserati, ale už to bohužel nestihne. Třeba někoho z budoucích majitelů napadne nahradit elektřinu motorem třeba z Gran Turisma. My teď víme jen to, že Alfieri by mělo být plně elektrické, přičemž stovku by mělo dělat za 2 vteřiny.

Momentálně Ferrari ještě stále dodává Maserati motory založené na F136, který se objevil v F430 a 458, a F154 z modelů Portofino a 488. S tím rozdílem, že původní motory měly plochou klikovou hřídel, kdežto v Maserati používali křížovou, což jejich vozům dávalo nezaměnitelný rozzuřený baryton. Ferrari doposud dodává i dvakrát přeplňovanou V6 pro SUV Levante s blokem Chrysleru, kdežto jeho dieselový V6 vyrábí firma VM Motori, kterou vlastní Fiat.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama