Hlavní obsah

Ford Focus RS500 – po osmi letech za stejnou cenu

Foto: Ford Motor Company

Ford Focus RS500 (2010)

Kdo nebyl v roce 2010 ochoten zaplatit více než milion za nový Focus RS500, ten si jej nekoupí z druhé ruky ani dnes. Naopak, kdo tenkrát koupil, ten neprohloupil.

Článek

Čtyřicet, padesát let staré veterány bourají aukční síně a ceny ikonických youngtimerů raketově stoupají. Podobných zpráv je plný internet. Ve stínu toho všeho je několik aut poslední dekády, jejichž cena neklesla téměř vůbec, nebo jen nepatrně. Ponechme stranou všechna ta Porsche 911 GT3 a Ferrari Scuderia a položme si otázku, zda se najde i nějaký ten „hrdina pracující třídy“, jehož cena je stejně neotřesitelná. Nadpis a perex na tuto otázku již odpověděly – je to Ford Focus RS500.

Limitovaná edice RS500 čítající 500 kusů si odbyla premiéru v roce 2010 na autosalonu v Lipsku. Turbem našťouchnutý pětiválec prodělal lehkou dopingovou kůru zahrnující větší mezichladič stlačeného vzduchu, jiný downpipe, silnější palivové čerpadlo a pochopitelně tomu přizpůsobený software. Z původních 305 koní jich pod kapotou najednou řehtalo 350. Točivý moment si polepšil nepatrně, ale přece (ze 440 na 460 N.m). Stovku dělal RS500 za 5,6 sekundy a ručička rychloměru se zastavila na čísle 263 km/h. Černá barva byla dílem folie a původní šedo-modré či šedo-zelené potahy nahradila červená kůže.

Cena na českém trhu v roce 2010 lehce převyšovala částku 1,1 milionu korun, což odpovídalo částce zhruba 43 500 eur. Průměrný kurz byl tehdy 25,29 Kč/1 euro. Dnes, o osm let později, se ojeté vozy RS500 prodávají za částky od 42 000 eur, přičemž sehnat auto za tuto cenu je spíše výjimkou než pravidlem, větší množství aut, která jsou aktuálně na prodej na západ od našich hranic stojí mezi 53 000 a 59 000 eury, což odpovídá částkám 1,3 až 1,5 mil. Kč. Připomínáme, že kurz koruny a eura je dnes téměř stejný (25,80 Kč).

Na závěr nám tedy nezbývá nic jiného, než blahopřát současným majitelům RS500. Udělali velmi dobrý byznys – koupili si nejen skvělý hothatch, ale také auto, které po tak krátké době neztratilo nic ze své ceny, ba naopak.

Reklama

Související témata:
Načítám