Hlavní obsah

Elektro pick-up ujede 7 000 km naráz, potřebuje však naftu

Foto: Fering

Fering už pilně testuje svůj pick-up Pioneer, což dokazují snímky prototypu

Elektrický pick-up Fering Pioneer obléká panely karoserie vyrobené z tkaniny a na jeden zátah je schopen urazit až 7 000 kilometrů! Kouzlo tohoto pionýra, který není delší než Ford Mondeo v kombíku, tkví v malém pomocníkovi, který potřebuje jen zásobárnu bionafty. Za návrhem vozu navíc stojí ex-konstruktér Ferrari a McLarenu, takže o planý výkřik do tmy rozhodně nejde…

Článek

S příchodem elektromobility se nakopl i rozvoj off-roadů, které poslední roky patřily k minoritnímu segmentu. Svěží vítr do plachet tak vnáší nejen Rivian, ale také automobilka GMC či třeba právě Fering s modelem Pioneer, za jehož vznikem stojí bývalý konstruktér Ferrari či McLarenu Ben Scott-Geddes.

Foto: Fering

Za Pioneerem stojí významný konstruktér, který dělal pro Ferrari, McLaren nebo BMW

Tenhle britský teréňák má tu zvláštnost, že na jeden zátah zvládne ujet až 7 000 kilometrů, což je na elektromobil naprosto ohromující číslo, jenže není všechno zlato, co se třpytí. Vůz mimo dvou elektromotorů o celkové síle 600 Nm využívá též práce vznětového tříválce o objemu 0,8 litru spalujícího bionaftu, který generuje energii pro extrémně odolné lithium-titanátové akumulátory, jež samy o sobě poskytnou dojezd okolo 80 kilometrů. Ale s dieselovým pomocníkem vzroste operační rozsah o 6 920 kilometrů.

Foto: Fering

Fering Pioneer bychom mohli označit jako REEV – Range Extended Electric Vehicle. Jde tedy o elektromobil s palubním prodlužovačem dojezdu

Výrobce ovšem neudává, jak objemné palivové nádrže potřebujete. Zmiňuje jen, že pro nejdelší dojezd je nutné mít velmi specifické tanky…

Rozměrově by auto mělo být kratší než Mondeo v kombíku (necelých 4,9 metru), vážit 1 500 kilogramů a uvézt totožných 1 500 kilogramů. Základ vozu tvoří hliníkový prostorový rám, zatímco panely karoserie jsou vyrobeny z tkaniny. To nám ihned ponouklo vzpomínku na legendární Trabant, jehož tělo bylo zhotoveno z duroplastu.

Foto: Fering

Tahle nějak má finální produkt vypadat bez maskování. S bočními zpětnými zrcátky se nepočítá, výrobce sází na kamery

Fering svého Pioneera intenzivně testuje a doufá, že se v sériové produkci objeví už v první polovině příštího roku. Pick-up má zaujmout hlavně dobrodruhy, objevitele nebo záchranné složky, k čemuž nabízí ještě jednu výhodu spojenou se zastavěným dieselem – ten může živit proudem například přídavná světla nebo jiné elektrospotřebiče.

Foto: Fering

Auto necílí na masy, nýbrž na specialisty

Vzhledem k tomu, kdo za projektem stojí a co dokázal, není tento pionýrský počin nikterak nereálným automobilem. A jelikož necílí na masy jako třeba Rivian, Ford nebo (někdy možná) Tesla, může se dost dobře stát, že jednou někde při zásazích v divočině uvidíte operovat právě pick-up od Feringu, jemuž se právě teď možná i smějete…

Reklama

Načítám