Hlavní obsah

Volkswagen ID. Life: Koncept lidového elektromobilu koncernu

Foto: Volkswagen

Právě probíhající veletrh IAA Mobility v Mnichově se veze na vlně elektromobility a Volkswagen na něm představuje koncept nejlevnějšího elektromobilu ve svém budoucím portfoliu. Produkční verze nového konceptu Volkswagen ID. Life nahradí zastarávající základní elektromobil e-up! a v budoucnu se představí i jako škodovka.

Článek

Německá automobilka intenzivně pracuje na rozšiřování své rodiny elektrických modelů Volkswagen ID a na právě probíhajícím Mnichovském autosalonu 2021 představuje nový koncept ID. Life. Nejžhavější novinka z Wolfsburgu se bude vyrábět od roku 2025 a v portfoliu značky se zařadí pod hatchback ID.3, přičemž nahradí rychle zastarávající současný nejmenší elektromobil e-up!.

Základem konceptu Volkswagen ID. Life je zkrácená verze elektrické platformy MEB, kterou využívá i větší Volkswagen ID.3, ale oba elektromobily odlišuje způsob pohonu – ID.3 má poháněná zadní kola, představený koncept je navržen s pohonem předních kol. S jediným elektromotorem o 231 koních (172 kW) a 290 newtonmetrech zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost 180 km/h.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagenu ID. Life slibuje dojezd až 400 kilometrů a základní cenu lehce nad 500 000 Kč

V současnosti je Volkswagen ID. Life vybaven akumulátorem s využitelnou kapacitou 57 kWh (celkem 62 kWh) a má dost šťávy na přibližně 400 kilometrů dojezdu podle cyklu WLTP, a protože podporuje rychlé DC nabíjení, umí dobít energii na 163 kilometrů jízdy za pouhých 10 minut. Jelikož se však ID. Life dostane do sériové výroby až za čtyři roky, můžeme očekávat, že se technologie akumulátorů a jejich vlastnosti ještě výrazně zlepší.

Volkswagen se při navrhování konceptu ID. Life inspiroval dnešními trendy a vyvinul jej jako „městské auto s charakterem crossoveru“. Vůz je tak stylový crossover se světlou výškou 190 mm, a díky elektrické platformě na míru je překvapivě prostorný a praktický, i přestože je pouhých 4 091 mm dlouhý, 1 845 mm široký a 1 599 mm vysoký.

Foto: Volkswagen

V interiéru konceptu nechybí herní konzole, ale v sériovém autě se neobjeví

Hlavní výhodou prostornosti konceptu ID. Life je rozvor náprav 2 650 mm, který je delší než u většího nejnovějšího Golfu. Velkorysá vzdálenost mezi nápravami umožňuje elektrickému konceptu nabídnout spoustu prostoru na předních i zadních sedadlech a zadní zavazadlový prostor pojme 225 litrů nákladu. Dalších 108 litrů se vejde pod podlahu kufru a inženýři Volkswagenu vyvinuli i 68litrový úložný prostor pod přední kapotou, kde je i malá 8litrová schránka pro uložení nabíjecího kabelu.

Volkswagen ID. Life je další vizí produkčního elektromobilu bez klasických zpětných zrcátek, která nahrazuje kamerami ve prospěch lepší aerodynamiky. Kamerou bylo nahrazeno i vnitřní zpětné zrcátko a obraz z ní se přenáší na 9palcovou obrazovku. Inženýři-hračičkové pak vybavili interiér konceptu výsuvnou projekční obrazovkou a herní konzolí, jež se v sériové výrobě určitě neobjeví.

Sériová verze Volkswagenu ID. Life vyjede na silnice v roce 2025 a základní cena bude začínat od přibližně 510 000 korun. S jistotou očekávejme, že se sourozenci produkčního vozu rozšíří celým koncernem Volkswagen a na stejném základu s největší pravděpodobností vznikne i lidový elektromobil od Škodovky.

Reklama

Související témata:
Volkswagen ID.Life
Načítám