Hlavní obsah

Autosalon Frankfurt: Decentně inovované Audi A5 jde ve šlépějích faceliftu A4

Foto: Audi
7. 9. 2019

V květnu nám Audi představilo vylepšený model A4, nyní přišla řada na spřízněnou A5 ve formě dvoudveřového kupé a kabrioletu i pětidveřového Sportbacku. Asi vás nepřekvapí, že změny jsou minimální a nesou se přesně v duchu inovací modelu A4 – nenápadné úpravy exteriéru, lehce vylepšeného interiéru a modernějších motorů. Nakonec víc ani nebylo třeba…

Článek

Audi má letos hodně napilno a v záplavě již dříve představených novinek tu máme další v podobě lehkého faceliftu oblíbeného modelu A5 hned ve třech karosářských verzích. Změny přesně kopírují již dříve představenou A4, takže nečekejte nic revolučního. Přesto pár věcí rozhodně stojí za zmínku.

Upravený design přídě s novým nárazníkem, tmavou maskou chladiče a upravenými světly s Matrix LED technikou teď vypadá o poznání agresivněji než u předchozí verze – skoro jako byste koukali na S5 a ne na běžnou A5. Podobné je to na zádi s výraznými koncovkami výfuku, upravenou grafikou světel a vystouplejší odtrhovou hranou na víku kufru. Pozměněný tvar bočních prahů pak autu opticky zužuje pas, takže vypadá ještě dravěji – zvláště v tomto novém metalickém zeleném laku District Green. Stejné změny se projevily i na pětidveřové variantě Sportback, design kabrioletu naopak zůstal uhlazenější.

Foto: Audi

Decentní designové úpravy vytvořily o kus hezčí auto

Nejzásadnější změnou v interiéru je stejně jako u A4 adoptování 10,1“ dotykového infotainmentu místo předchozího systému ovládaného otočným kolečkem a tlačítky. Systém infotainmentu je nejnovější generace, takže nabízí široké možnosti konektivity se smartphonem (Apple CarPlay i Android Auto) i v rámci online prostředí – tedy získávání aktuálních informací, Car-to-X komunikace a ovládání některých funkcí přes mobilní aplikaci. Informační rozhraní doplňuje skvělý 12,3“ digitální kokpit, který dokáže kombinovat zobrazení jízdních informací třeba s navigační mapou nebo informacemi o médiích.

Motory budou teď ještě úspornější díky integraci 12V mild hybrid techniky – posílený startér generátor tak bude umět nejen efektivněji realizovat stop/start funkci, ale při akceleraci bude vypomáhat motoru rekuperovanou energií. Největší změnou je ale již dříve avizovaný přechod verze S5 na TDI motorizaci – třílitrový turbodiesel vybavený elektricky poháněným kompresorem disponuje silou 347 koní a masivních 700 Nm, takže nepřijdete o rychlost (stovku umí pod 5 sekund a v rozletu ho zastaví omezovač až ve 250 km/h), naopak získáte rozumnější provozní náklady (papírová spotřeba 6,1 l/100 km). To v tomto případě není vůbec špatný obchod…

Inovované Audi A5 se ukáže již příští týden na autosalonu ve Frankfurtu a od podzimu si ho budete moci objednat u svého prodejce s tím, že první kusy dorazí až na počátku příštího roku. Ceny nové verze ještě nebyly zveřejněny, ale nejspíš se nebudou od té stávající příliš lišit. Tak co, poběžíte si pro ni?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama