Hlavní obsah

Další hypersport od McLarenu? V6, hybrid a stovka za 2,3 s!

Foto: McLaren

McLaren P1 by se měl v příštích několika letech dočkat nástupce. Nejzásadnějšími změnami mají být pohon všech kol a změna spalovacího motoru na „kompaktnější“ alternativu

11. 12. 2019

Z Wokingu na západě britského hrabství Surrey, přesněji tedy ze sídla automobilky McLaren, potvrdili zvěsti o tom, že počítají s nástupcem pro hybridní hypersport McLaren P1, ačkoliv název zatím oznámen nebyl – a možná je dosud zahalený tajemstvím i pro samotný McLaren. Víme však, že určitě půjde o hybrid do zásuvky, že dojde ke změně spalovacího motoru a pro zvýšení efektivity přenosu výkonu na asfalt bude hypersport používat pohon všech kol.

Článek

Úplně poprvé vstoupil McLaren do vod hybridních hyperaut v roce 2013, kdy byla zahájena výroba již zmíněného P1 – a společně s LaFerrari a 918 Spyder odstartoval zcela novou éru supersportů.

Foto: McLaren

Nezdá se to, ale už je tomu 6 let, co první produkční P1 vyrazila na silnice. Ovšem strhující umí být i dnes

Přestože elektromobily mají své mouchy, jsou už leckde poměrně populární, a tak se nabízí otázka, proč se touto cestou nevydají také ve Wokingu. Jamie Corstorfine, vedoucí globálního marketingu McLarenu, v tom má jasno: „Takový vůz by zkrátka byl příliš těžký,“ nechal se nedávno slyšet. Plně elektrický McLaren tedy v dohledné době očekávat nemáme, na druhou stranu se můžeme těšit na několik hybridních modelů.

Výkonný ředitel McLarenu Mike Flewitt pro americký magazín Car and Driver prozradil, že na jaře Woking představí zbrusu novou platformu, která bude vhodná i pro pojmutí hybridního ústrojí, ne jen klasického spalovacího motoru. První vlaštovka této nové éry by měla být údajně představena koncem roku 2020, do prodeje pak má jít někdy zkraje roku 2021. V rozmezí dalších cca 3 až 4 let se údajně dočkáme elektrifikace, která se bude týkat všech modelů britské sportovní značky, což by jejím vozům dávalo schopnost ujet nějakých 30 km čistě na elektřinu.

Tato nová generace by měla těžit především právě z chystaného hypersportu, který bude duchovním nástupcem P1. Nicméně tu dojde na pár změn – elektromotor bude pohánět přední kola, s těmi zadními už si poradí „spalovák“. Díky tomu bude nový supersport od McLarenu vykazovat (mimo jiné) lepší zrychlení z klidového stavu, na stovku údajně už za 2,3 sekundy, přičemž tomu starému „křápu“ to trvalo mrzutých 2,8 sekundy…

Foto: McLaren

Kabina P1 byla prostá zbytečností a striktně orientovaná na řidiče

„Jo, jenže s tím hybridem to bude t잚텐“ – to jsme si taky říkali. Ale podle výkonného ředitele Flewitta bychom se neměli bát, komponenty hybridního ústrojí by měly přidat pouze nějakých 30 kilogramů hmotnosti, což by díky vyššímu celkovému výkonu a lepšímu zátahu od nízkých otáček mělo být více než vykompenzováno. Vtip je v tom, že budoucí vozy McLaren budou tzv. „mild-hybridy“, tedy elektrický motor v nich bude v podstatě jen pomocníkem toho spalovacího – ovšem podle McLarenu by i tak neměl být problém si na elektřinu (téměř) nenápadně dojet do obchodu pro rohlíky.

A co bude se současným 4,0l V8 twin-turbo? Woking se jej údajně nehodlá zbavovat (prozatím), v nabídce zůstane, dokud to jen půjde. Jedním dechem však přiznává, že v připravovaném hypersportu máme očekávat spíš kompaktnější motor, podle všeho V6. Měla by také být možnost tento hybridní supersport dobíjet ze zásuvky.

McLaren P1 byl první hybridní vůz značky McLaren a jeden z prvních opravdu silných hybridních supersporťáků. Vzniklo 375 kusů a společně s Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder tvoří něco, čemu se dnes říká Holy Trinity, nebo-li „Svatá Trojice“. Tyto tři vozy vůbec poprvé světu ukázaly, že hybrid nemusí být sprosté slovo. Naopak. Dokázaly nám, že ekologie se dá, ehm, zneužít pro dobro rychlosti a výkonu. Čímž dokázaly, přinejmenším dočasně, zavřít ústa pseudoekologickým vykladačům nejrůznějšího druhu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama