Hlavní obsah

Dacia mění logo i techniku

Foto: Dacia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tisková zpráva zní vzletně. Nová kapitola značky Dacia, nové logo, nová vizuální identita, nová etapa v strategickém plánu. Důležité však je, že to hlavní, tedy filozofie automobilky, je stále stejná. Vyrábět dostupná a uživatelsky přívětivá auta.

Článek

Dacia oficiálně představuje nové logo automobilky. Poprvé jste ho mohli vidět na vydařeném konceptu velkého SUV jménem Bigster, které je výsledkem spolupráce značek Dacia a Lada. Nová vlajková loď značky bude s délkou 4,6 metru o skoro třicet centimetrů delší než současný Duster a zároveň jen o trochu menší než Škoda Kodiaq. Nové SUV Bigster má nabídnout nejen víc vnitřního prostoru, ale taky pohon všech kol a hlavně moderní platformu, která může být osazena motory na alternativní palivo i hybridní jednotkou.

Foto: Dacia

Koncept velkého SUV naznačil budoucí směřování značky

Ale zpět k novému logotypu a novému znaku. Symboly jsou záměrně minimalistické a tvoří je obrácené písmeno D a písmeno C. Smyslem je vystihnout účelnou střídmost vozů Dacia, které si zakládají na tom, že jsou oproštěné od všech zbytečností a soustředí se na důležité věci k pohodlí, ovladatelnosti a bezpečnosti posádky. Spojení písmen pak připomíná články řetězu, tedy symbol pevnosti a spojení.

Generální ředitel Denis Le Vot definuje Dacii jako „značku, která neustále znovu definuje to nejdůležitější v automobilovém průmyslu“. A o nové identitě říká, že „je záměrně graficky očištěna, aby připomínala, že Dacia je značkou, která se soustředí na to nejdůležitější“.

Foto: Dacia

Grafika značky Dacia nyní působí moderněji, stejně jako její technika

Kromě nového loga se taky Dacia převléká do zelené barvy. Ale není to laciná snaha zapadnout do „zeleného trendu současnosti“, značka tím ukazuje svou outdoorovou stránku. „Barevná paleta, která se soustředí kolem zelené khaki, evokuje blízkost s přírodou, která je výrazným orientačním bodem pro naše zákazníky,“ píše se v tiskové zprávě. Kromě khaki zelené se v paletě laků objeví nově ještě písková barva a hliněná (terracotta).

Kromě očekávané vlajkové lodi představí Dacia do roku 2025 hned dva nové modely, které by dál měly ctít filozofii značky. A kdo si přečetl test nového Sandera nebo kdo se s ním sám svezl, ten vám řekne, že auto má sice svoje mouchy, ale že jeho podvozek je tichý a poddajný, že tříválec na LPG má průměrnou dynamiku, ale nadprůměrně nízké provozní náklady, že interiér se zlepšil vcelku zásadně a že při pohledu do ceníku se o vás nepokusí infarkt.

Dacia má zkrátka dobře našlápnuto. Uvidíme, co přinese spojení s ruskou automobilkou Lada, která znamená nejen zredukování současných čtyř platforem v jednu a snížení nákladů, ale taky rychlejší vývoj nových modelů.

S novým logem se budete od června 2021 setkávat na stránkách značky a v reklamách, na autech bude nové logo a znak od druhého pololetí roku 2022.

Související témata:
Načítám