Hlavní obsah

Cayman GT4 jako auto na rallye? Podle Porsche je to možné

Foto: Twitter - Porsche Motorsport

Vývoj rallye verze Porsche Cayman GT4 Clubsport

Malé kupé Porsche Cayman GT4 je pro nás jistou srdcovou záležitostí, zejména potom v odlehčené verzi Clubsport na okruhy. Jenže napadlo by vás někdy, že se Porsche spustí s Caymanem i do světa rallye závodění? Po jednom starším pokusu ze strany soukromého týmu přichází se svým vlastním konceptem.

Článek

V Porsche Motorsport aktuálně vehementně probíhají dokončovací práce na konceptu, jehož existence nás hodně zajímá. Konkrétně je řeč o Porsche Cayman GT4 Clubsport v rallye verzi. Hotová záležitost se představí již za pár dní na ADAC Rallye Deutschland v rámci seriálu WRC. Do ostrých závodů se ale zatím nepustí. Místo toho poslouží coby zaváděcí vůz, za jehož volant usedne Romain Dumas. To je mimochodem ten pilot, který drží nový rekord Pikes Peaku v elektromobilu Volkswagen I.D. R. Jak Dumas svůj nový vůz testuje, se můžete podívat na tomto krásném videu – už jen ten zvuk za to stojí.

Teprve na základě ohlasů z rallye v Německu,rozhodne Porsche, zda chce začít svůj soutěžní speciál vyrábět pro soukromé jezdce. My rozhodně doufáme, že padne kladné rozhodnutí, neboť takhle parádní rallye auto už jsme dlouho neviděli.

Původ nového závodního konceptu je na první pohled jasný. Rallye Cayman stojí na základech verze GT4 Clubsport, ovšem na první pohled se liší velkým nádechem na střeše posílajícím vzduch k posádce, ale taky přídavnými světly a lehce vyšší světlostí. Podvozek se dočkal patřičného zesílení, ochrany v podobě „šusplechů“ a nechybí ani nová kola s rallye pneumatikami.

Z Clubsportu pochází drtivá většina zbytku, a to včetně vyrámovaného interiéru a samozřejmě i pohonného ústrojí. Pod zadní kapotou se nachází plochý atmosférický šestiválec o objemu 3,8 litru s výkonem 385 koní. Síla je přenášena přes dvouspojkovou převodovku PDK na zadní kola se závodním diferenciálem. Pohon všech kol se u Caymanu nekoná, ovšem jak různé soutěže dokazují, není vždycky potřeba. Zadokolky jsou v rallye často velmi konkurenceschopné, nemluvě o tom, že i zajímavé pro diváky.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama