Hlavní obsah

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport je předobraz silniční verze

Foto: Porsche

718 Cayman GT4 bude na okruhu efektivní zbraní a na silnici vzrušujícím řidičským potěšením

4. 1. 2019

Druhá generace Caymanu GT4 je tady! Bez motoru z 911 GT3 a zatím jen v závodní verzi, ale za to je výkonnější a rychlejší, a když si odmyslíte pár závodních propriet, máte před sebou sériovku, se kterou budete už brzy moci vyrazit brousit okresky. Ale objednávejte hned – nebudou, nebudou!

Článek

První Cayman GT4 byl splněný sen všech Porschefilů. Drobný Cayman s dokonalým vyvážením a vrozenou obratností danou motorem uprostřed si vždycky říkal o vyšší výkon, ale Porsche se bálo nahnat mu do stáje víc koníků, aby neohrozil model 911, hlavní hvězdu jejich nabídky. Cayman R byl slušnou ochutnávkou, jaké by to mohlo být. Ale naplno jsme to pocítili, až když se kluci z GT oddělení konečně pořádně odvázali, vrazili do něj motor z Carrery, upravili podvozek a na zadek mu nalepili křídlo…

Foto: Porsche

Porsche s křídlem jsou vždycky nebezpečně rychlá...

Výsledek byl skutečně famózní a zákazníci se mohli zbláznit, aby jednoho Caymana GT4 mohli mít v garáži. Ostatně Honza Červenka si pořád vyčítá, že nesebral odvahu kvůli němu prodat ledvinu na černém trhu… Nejspíš ale jen dodnes, protože mu (a nám všem) Porsche dává druhou šanci – přivítejte nový Cayman GT4 generace 718!

Foto: Porsche

Všimněte si dvojice výfuků schovaných v difuzoru – minulý Cayman GT4 měl dva výfuky uprostřed

Řada 718 se „proslavila“ poněkud mdlými přeplňovanými čtyřválci, takže jsme se trochu báli, jestli nepřifouknou i slibovaný Cayman GT4. Jenže šuškanda naopak naznačovala, že by mohl mít motor z plnotučné 911 GT3. Nakonec není pravda ani jedno, 718 Cayman GT4 je postavený podle osvědčeného receptu a má poladěný atmosférický boxer 3,8 l z Carrery, který produkuje 420 koní (při 7 500 ot./min.), tedy o 40 koní víc, než měl první Cayman GT4!

V závodní/okruhové verzi Clubsport pohánějí zadní kola přes dvouspojkovou PDK převodovku s řazením pádly pod volantem, ale absolutně nepochybujeme o tom, že silniční verze bude mít klasický šestistupňový manuál. Když si ještě odmyslíte válečné barvy, výrazný přední lip a tažné oko, perspexová okna, závodní kola obutá do slicků, 80litrovou (pro vytrvalostní závody dokonce 115litrovou) nádrž a vybrakovaný interiér s integrovanou závodní klecí a skořepinami se šestibodovými pásy, máte před sebou silniční podobu 718 Cayman GT4, kterou Porsche představí nepochybně již brzy.

Ale pokud po novém Caymanu GT4 už teď toužíte, rozhodně na oficiální představení nečekejte a okamžitě utíkejte do Porsche složit zálohu, protože se po nich zapráší stejně jako po první generaci. Produkce bude totiž bezpochyby omezená – předchozí verze vzniklo pouhých 2 400 silničních a 421 závodních exemplářů. Dobrá zpráva je, že si Cayman GT4 díky své atraktivitě a exkluzivitě drží cenu, takže když ho pár let budete jezdit a pak ho prodáte, určitě na něm neproděláte! No tak, vy jste ještě tady?! Mazejte do banky pro půjčku nebo k nelicencovanému chirurgovi, aby vám vyoperoval ledvinu, jinak vás Honza Červenka předběhne!

autowebAUTOWEBaUtOwEb