Hlavní obsah

Potvrzeno: Porsche Cayman GT4 vznikne jako rallye speciál

Foto: Porsche

Cayman GT4 v závodní úpravě přímo dychtí vyrazit na plný plyn

22. 1. 2019

Nadšené přijetí ostrého Caymanu GT4 a jeho okruhové závodní verze Clubsport přimělo Porsche přemýšlet o tom, co ještě by se s ním dalo vymyslet. Hm, co třeba závodní auto pro rallye? Hravé zadokolky sice nejsou nejrychlejší cestou, jak zdolat rychlostní zkoušku, ale rozhodně nejzábavnější. Tak se zrodil Cayman GT4 RGT. A jediné, na co se čekalo, byl dostatečný počet zákazníků pro spuštění výroby...

Článek

Aby si Porsche ověřilo, co Cayman GT4 RGT umí, vyslalo ho loni na zkušenou jako zaváděcí vůz na Rallye Německo s továrním pilotem Romainem Dumasem za volantem. A skončilo to úspěchem – auto se líbilo jezdcům, týmům, pořadatelům a hlavně divákům. Vlnu pozitivního ohlasu se pak zjevně podařilo přetavit na závazné objednávky, neboť Porsche slavnostně ohlásilo, že rallye verze Caymanu GT4 skutečně vznikne!

Akorát ne na první generaci Caymanu GT4, na níž byl postavený koncept RGT, ale rovnou na nedávno představeném nástupci 718 Cayman GT4 Clubsport. Ten má výhodu pokročilejšího podvozku, vylepšené aerodynamiky, ale hlavně silnějšího motoru – jeho atmosférický boxer dává až 420 koní, tedy o 40 víc, než měla první generace. Clubsport je na zadní kola posílá přes dvouspojkovou převodovku PDK, v rallye specifikaci ji ale klidně může nahradit klasická sekvence. Mimořádný 718 Cayman GT4 je zajímavý také tím, že se v jeho konstrukci uplatňují materiály z přírodních kompozitů – ty mají velmi podobné vlastnosti jako karbon, avšak při nižších výrobních nákladech a menším zatížení životního prostředí.

Speciál pro rallye bude upravený podle pravidel třídy FIA R-GT určené pro upravená sériová auta s pohonem všech kol a výkonovou hmotností 3.4 kg/koně. Samozřejmostí tak bude pevná bezpečnostní klec, hydraulická ruční brzda a pár dalších, ryze závodních vylepšení.

Taky se těšíte, až ho uvidíte smykem proletět na trati? Ještě chvíli vydržte, specifikace se jen připravuje a teprve pak se musí vyrobit, nicméně Porsche slíbilo, že na sezónu 2020 už bude rozhodně připravené. Držíme tedy palce, aby to právě tak i klaplo.

autowebAUTOWEBaUtOwEb