Hlavní obsah

Bugatti Chiron Super Sport – Luxus i rychlost v jednom

Foto: Bugatti

Prodloužená záď generuje víc přítlaku a zvyšuje stabilitu vozu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bugatti zdánlivě jen recykluje Chiron, ale ve skutečnosti je prý mezi jednotlivými modely větší rozdíl, než byste si mohli myslet. Jejich poslední výtvor s označením Super Sport má karoserii z těch nejrychlejších verzí, ale přitom klade důraz na komfort.

Článek

V Česku není mnoho těch, kteří by si nějaké Bugatti Chiron vůbec mohli koupit (otázkou taky je, zda by jim ho prodali), ale nelze nesmeknout před konstruktérským umem inženýrů Bugatti, když v roce 2019 prolomili hranici maximální rychlosti 300 mil za hodinu (490 km/h) u produkčního auta na značkách. Ale podobně jako u Chironu Pur Sport, který je zaměřený hlavně na řízení, aby dokázal, že Bugatti umí víc než jen postavit auto, které jede jen rovně, tak i SS 300+ přišlo o spoustu výbavy a luxusu. A teď je tady nový model, který všechen ten výkon a rychlost snoubí dohromady i s tím luxusem…

Nový model Chiron Super Sport 300+ v zásadě slibuje to nejlepší z obou světů, tedy výkony vzdorující fyzikálním zákonům, ale nikoliv na úkor pohodlí. Pokud to zní jako lákavá nabídka, budete potřebovat 3,2 milionu eur (plus daň), abyste získali jedno ze šedesáti aut, která Bugatti vyrobí. Ano, jsme na kulatých sto milionech korun.

Na první pohled vidíte, že Super Sport má prodloužený zadek modelu 300+, to kvůli stabilitě a přítlaku, ale taky kvůli plně zasunovatelnému zadnímu křídlu. Kruhové průduchy jsou inspirované Bugatti EB110, stejně jako dvojité koncovky výfuku, pětipaprsková kola jsou určena exkluzivně pro Super Sport. Nevypadají špatně, ale raději bychom (za příplatek, samozřejmě) brali hořčíkové ráfky z modelu Pur Sport. V interiéru je pak místo alcantary a karbonu (ty jsou ve sportovněji laděných modelech) prvotřídní kůže a spousta leštěného hliníku.

Bugatti nicméně všechny případné zájemce upozorňuje, že i když má Super Sport stejný W16 jako obě dvě zmiňované verze, tedy výkon 1 600 koní, je jeho maximální rychlost omezena na 440 km/h. O nedostatek rychlosti ale mít obavy nemusíte, Super Sport zrychlí z nuly na 200 km/h za 5,8 s a rychlostí 300 km/h jede již za 12,1 s. Možná by vás pak mohlo zajímat, že Super Sport má oproti dvěma předchozím autům změněné zpřevodování – sedmička je delší o 3,6 %, takže vůz řadí při plném zatížení ze šestky na sedmičku v rychlosti 403 km/h.

Super Sport má taky jinak nastavený podvozek, je tužší než u běžného Chironu, ale zároveň komfortnější než u verze Pur Sport. Ale dál jezdí na speciálních zesílených pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, které zvládnou až 500 km/h.

Pokud jste dočetli až sem, vězte, že Bugatti zahájí výrobu co nevidět a první zákazníci se svých aut dočkají už na začátku nového roku. Jestli jste právě zahořeli láskou, tak byste si měli pospíšit. A pokud si nejste jistí, přečtěte si článek, jak jinak můžete utratit podobnou hromadu peněz

Reklama

Související témata:
Načítám