Hlavní obsah

Bugatti Chiron jde na dračku. Na prodej už jich je jen pár

Foto: Bugatti

Bugatti Chiron

3. 5. 2019

Pokud se chcete připojit do velmi privilegovaného klubu milionářů, kteří vlastní Bugatti Chiron, máte co dělat. Automobilka totiž oznámila, že drtivá většina Chironů, které plánuje vyrobit, už má své majitele. A ten zbytek si je jistě rychle najde. Bugatti chce navíc už brzy zcela zastavit výrobu toho hypersportu.

Článek

Už když Bugatti model Chiron uvedlo, hlásilo, že celkem vyrobí pouze 500 kusů. Chce tak zachovat jistou exkluzivitu superauta a zamezit tomu, aby se z něj stala masovka. A vzhledem k tomu, že cena vozu startuje na částce 2 998 000 dolarů, tedy asi 68 000 000 Kč, nemyslíme si, že by se tak někdy stalo. Bugatti navíc funguje podobně jako Rolls-Royce – základní cena jeho modelů je vlastně jen orientační. Obě značky pak nabízí neuvěřitelné množství příplatků a možností personalizace, že prakticky neexistuje cenový strop. Taky proto je velmi těžké potkat na silnici dva zcela totožné Chirony; každý majitel si k němu moc rád přidá něco jedinečného.

V tuto chvíli Bugatti prodalo 400 modelů Chiron, přičemž jich stihlo dodat 180. Přijde vám to málo? Chiron je vyráběn ručně, a to pouze dvacítkou speciálně vyškolených profesionálů. Proto automobilka ročně do světa vypustí jen asi 70 kusů. To znamená, že pokud si svůj Chiron objednáte třeba právě dnes, reálně ho obdržíte za tři roky, tedy v roce 2022. A to je také rok, kdy má Bugatti v plánu vyrobit a vydat poslední Chiron z celé 500kusové nabídky. Celkem odvážný termín, který ale má svůj důvod.

Bugatti totiž už představilo nástupce Chironu, model Divo. A podle dostupných informací značka čeká, až bude mít volné výrobní kapacity, které v tuto chvíli plně zaměstnává právě Chiron. Divo bude opravdu speciální, ale hlavně ho má být vyrobeno jen 40 kusů. A jak už asi tušíte, všechny už dnes mají svého majitele. Mimochodem, cena Diva začínala v přepočtu na 130 milionech korun.

Ale zpět k modelu Chiron. Tim Bravo, šéf komunikace značky Bugatti prozradil, že případní zájemci si opravdu musí pospíšit, protože objednávky jsou takřka uzavřené. Cedric Davy, obchodní ředitel Bugatti pro USA, se zase pro magazín Car and Driver rozpovídal o tom, že asi čtvrtina produkce modelu Chiron putovala do Ameriky, kde si ale zákazníci spíše než standardní verzi objednávají lehčí a ostřeji nastavený Chiron Sport. Mimochodem, internetové diskuze se hodně baví tím, za jakou cenu a komu nakonec bude prodán ten úplně poslední vyrobený Chiron. Někdo říká, že si ho Bugatti nechá. Jiní zase tvrdí, že ten, kdo si poslední Chiron koupí, si vůz nenechá, ale prodá ho dál za vyšší cenu. Jak to nakonec dopadne, se nejspíš brzy dozvíme.

autowebAUTOWEBaUtOwEb