Hlavní obsah

Ženeva 2019: Bugatti slaví 110. výročí založení speciální edicí Chironu

Foto: Bugatti

Bugatti Chiron Sport ve speciální edici "110 ans Bugatti" dokáže vyrazit dech už na první pohled. Co teprve při plné akceleraci!

9. 2. 2019

Narozeniny se dají slavit různě – třeba krájením dortu a šampaňským, party s přáteli a hektolitry alkoholu, nebo divokou jízdou s kaviárem, kokainem a striptérkami. Bugatti to ale umí rozjet ještě víc, konkrétně na více než 415 km/h! Speciální oslavná edice Chironu Sport „110 ans Bugatti“ je krásným dárkem ke 110. výročí značky.

Článek

Ettore Bugatti by se nejspíš divil, kdyby viděl, jak daleko se auta od dob začátků dokázala vyvinout. Type 10, první vůz jeho vlastní konstrukce představené v roce 1909, měl otevřenou karoserii kapesních rozměrů, řadový čtyřválec o objemu 1 131 cm3 a výkonu 30 koní, pružení listovým perem pouze na zadní nápravě a tam byly také umístěné bubnové brzdy. Co je dnes považováno za naprostý automobilový pravěk, bylo tehdy nadčasovou konstrukcí (malé, lehké, agilní auto), která porážela daleko silnější auta.

Foto: Bugatti

Ettore Bugatti a jeho první výtvor Bugatti Type 10

Jistá podobnost tu však je – Type 10 s Chironem nespojují jen čtyři kola a volant, ale především touha po rychlosti, která se jen po dekádách intenzivního technického vývoje posunula do mnohem vyšších sfér. V případě 1 500koňového Chironu se bavíme o stovce za bleskových 2,4 sekundy a maximálce přes těžko uvěřitelných 415 km/h (Type 10 se s jazykem na vestě rozjel na necelých 90 km/h). K tomu přidává ohromnou porci luxusu a také výjimečného stylu, který se s novou narozeninovou edicí posunul ještě o úroveň dál.

Chiron Sport „110 ans Bugatti“ (v překladu z francouzštiny „110 let Bugatti“) je totiž hlavně o stylu a připomíná francouzské kořeny značky (přestože sám Ettore byl Ital, svou automobilku situoval do Molsheimu, který chvíli patřil i Německu, aby byl zmatek kompletní) – matně modrý lak Steel Blue na karbonové karoserii evokuje barvu francouzských závodních aut (z dob, kdy každý národ měl vlastní barevné rozlišení – Italové červenou, Angličané zelenou a Francouzi modrou), zpětná zrcátka a spodní stranu aktivního spojleru pak zdobí rovnou francouzská trikolora. Ta se objevuje i na ozdobném víčku nádrže s logem „110 and Bugatti“, na volantu a na sedadlech, která jsou provedená ve dvou odstínech modré kůže (a s Alcantarou).

Výsledek je prostě fascinující a nepochybujeme, že po celkem 20 vyrobených kusech pro celý svět se i přes astronomickou cenovku jen zapráší. Určitě i Ettore by měl z takového narozeninového dárku velkou radost…

autowebAUTOWEBaUtOwEb