Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Bude Škoda vyvíjet laciný elektromobil pro koncern VW?

Foto: Škoda Auto
5. 5. 2020

Největší překážkou rozvoje elektromobilismu je zatím vyšší pořizovací cena elektrických aut. Současný projekt koncernu Volkswagen má však za cíl nabídnout elektromobily masám za dostupnou cenu. Jaká značka však takový elektromobil vyvine? Původně to měl být Seat, nyní to spíš vypadá na tuzemskou Škodu!

Článek

Koncern Volkswagen hledá nástupce pro elektrický VW e-Up, Škodu Citigo-e iV a Seat Mii electric. Současná generace těchto vozů totiž nebyla ničím víc než pokusnými králíky, experimentem s elektrifikovanou verzí platformy, která na elektrifikaci nebyla konstruovaná. Příští generace má však být elektromobil již od základu. Nejdůležitějším cílem je dostupná cenovka pod hranicí 20 000 euro (cca půl milionu korun).

Ještě loni v březnu ho podle vyjádření šéfa koncernu Herberta Diesse měl vyvíjet Seat, který ho měl připravovat ve spolupráci s čínskou automobilkou JAC Automobile Group. Španělé se však nyní z projektu stáhli – pravděpodobně to souvisí s odložením vstupu Seatu na čínský trh, možná v tom však hraje roli také plánovaná změna marketingového směřování značek koncernu. Ať už je to tak či onak, jde o politické rozhodnutí.

Foto: Škoda Auto

Zastaralá platforma znamená pro elektrické Citigo-e iV celou řadu kompromisů. Jeho nástupce však bude pro elektrický pohon přímo konstruovaný

Jeho výsledkem však je, že projekt laciného elektromobilu je znovu na stole a jedním z adeptů je česká automobilka Škoda. Ta už má dost zkušeností s vývojem laciných aut i moderních elektromobilů (včetně výroby komponent) a na čínském trhu již úspěšně působí, takže by mohla být ideální lídr projektu. V zákulisí se však šušká, že by projekt nakonec pod svá křídla mohl přetáhnout i samotný Volkswagen, a využít tak větších synergií. Nyní nezbývá, než čekat a držet Škodě palce, aby tento důležitý projekt vybojovala.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.