Hlavní obsah

BMW řady 2 Active Tourer ožilo, slibům automobilky navzdory

Foto: BMW

Active Tourer je zpět a technologiemi rozhodně nešetří

8. 10. 2021

Mnozí pláčou, zatímco jiní jásají. Mnichovská automobilka BMW oficiálně představila druhou generaci MPV řady 2 Active Tourer, přestože se dříve nechala slyšet, že s vývojem tohoto vozidla kvůli nezájmu klientů končí. Novinek je každopádně spousta, přičemž nechybí ani rozšířená realita, obří ledvinky, chytré světlomety, variabilní sedačky, premiérová pohonná jednotka a nová automatická převodovka.

Článek

Mnichovská automobilka BMW překvapivě představila druhou generaci MPV řady 2 Active Tourer, o níž v minulosti prohlásila, že kvůli nezájmu zákazníku nebude. Pro pořádek připomeneme, že první generace sjelo z produkčních linek lipského závodu více než 430 000 kusů, nicméně od nástupce si bavorští pravděpodobně slibují daleko lepší čísla.

Foto: BMW

Druhá generace zezadu zkrásněla, což podpořily i podlouhlé koncové lampy

Vnější rozměry narostly – na délku vůz měří o 32 mm (nyní 4 386 mm), na šířku o 24 mm (1 824 mm) a na výšku o 21 mm (1 576 mm) více než předchůdce. Rozvor činí totožných 2 670 mm, zatímco rozchod předních kol se zvětšil o 25 mm (1 586 mm) a zadních o 26 mm (1 588 mm), což má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti.

Inženýři zapracovali rovněž na aerodynamice (cx 0,26), vpředu dokonce aktivní (nastavitelné mřížky). Nižší je také aerodynamický hluk i vibrace, a to díky přídavným dílům, novým zpětným zrcátkům, lepším materiálům, propracovanějšímu těsnění dveří, upravenému uložení agregátu a tišším pneumatikám. Pro snížení hmotnosti je kapota hliníková, vzpěry dveří plastové a kovaná kola odlehčená.

Foto: BMW

Příď nezklamala, obří ledvinky jsou součástí

Vpředu zaujme výrazná maska chladiče ve tvaru dobře známých ledvinek (nebo chcete-li ledvin), přičemž uprostřed bydlí radar hi-tech asistenčních systémů. Automobil standardně přijíždí s diodovými lampami, na přání dodávanými též s adaptivní technologií Matrix. Boční linie jsou převážně hladké, stejně jako zapuštěné kliky dveří. Tvar použitých sloupků nabízí lepší výhled ven, přičemž jako tradičně jsou k dispozici různé výbavové linie (M Sport, Luxury Line), lišící se zejména vzhledem.

Digitalizaci vstříc

Interiér se dočkal zásadního přepracování, jehož prvky vychází z pojetí vlajkové elektrické SUV lodi BMW iX. Uvnitř se tedy můžete těšit na nízkou palubní desku s podlouhlým zakřiveným displejem, plovoucí loketní opěrku s integrovaným ovládacím panelem nebo na vertikální bezdrátovou nabíječku mobilů.

Foto: BMW

Kokpit se dočkal významných změn, nyní působí daleko moderněji

Rozšíření se dočkala i standardní výbava, která nyní zahrnuje dynamickou navigaci, dvouzónovou digiklimu, digitální přístrojovku, dešťový senzor, světelný senzor, 5G anténu, sportovní volant, automatické otevírání pátých dveří, pokročilé asistenční systémy, parkovacího asistenta s kamerou a softwarové rozhraní BMW iDrive s operačním systémem 8.

Volitelně je pak k dispozici řada dekorativních ozdůbek i osvětlení, samoparkování, prosklená střecha, head-up displej, kamerový záznamník (vnitřní i vnější, on-line přístupný), prémiový audiosystém a hromada dalších prvků včetně armády elektronických asistentů.

Foto: BMW

Rovněž přístrojovka podlehla digitalizaci

Cloudový navigační systém je nyní výkonnější, rychlejší a přesnější, volitelně ještě vylepšený o rozšířenou realitu. Tento prvek umožňuje řidiči přesně najít konkrétní místo, jelikož se na kontrolním displeji zobrazuje živý přenos z kamery, který je doplněn o další informace vložené do obrazu. Například při řešení nepřehledných křižovatek je do obrazu videa integrována animovaná směrová šipka, ukazující správnou odbočku. Je vám to povědomé? Ano, obdobnou technologii využívá už několik let konkurenční Mercedes-Benz.

Aktualizace softwaru si bavorák vyžádá sám on-line a mimo to vás bezpečně sveze díky autonomnímu řízení druhé úrovně. Stiskem tlačítka budete mít k dispozici i automatický omezovač rychlosti, který funguje na základě dat z GPS i z přečtených dopravních značek. Za zmínku stojí ještě elektronický pomocník, jenž hlídá, zdali se okolo auta při vystupování nemotá nějaké jiné vozidlo či cyklista.

Foto: BMW

Nový typ předních sedadel nabídne také masáž

Nově vyvinutá přední sedadla s volitelnou masážní funkcí slibují komfort i při dlouhém cestování, přičemž opomenuta nebyla ani zadní řada s ISOFIXy na okrajích, která je dělitelná buď v poměru 40:20:40, nebo 60:40, přičemž druhou zmíněnou sestavu lze rovněž posunout až o 13 cm dopředu.

Objem zavazadlového prostoru činí až 470 litrů, při sklopených zadních opěradlech se dostaneme až na 1 455 litrů (dle varianty). Pokud jde o tažnou sílu, tak za standardní modely zapřáhnete 1 500 kg těžký přívěs, zatímco za plug-in hybridy předběžně 1 400 kg vážící vlek.

Foto: BMW

Zadní sedadla lze dělit buď v poměru 40:20:40, nebo zvolit typ dělitelný 60:40

Na manuál zapomeňte

Druhá generace Active Toureru se chlubí zážehovými, vznětovými i plug-in hybridními jednotkami, pokaždé však spojenými výhradně s nově vyvinutou sedmirychlostní dvouspojkovou automatickou převodovkou. Manuály jsou pasé jako kalhoty do zvonu s kapsami u kolenou. Přeplňované benzinové motory nabídnou dle typu tři nebo čtyři válce (+mild-hybrid), zatímco turbodiesel bude vždy čtyřválcový.

Foto: BMW

Převážně hladké boční linie doplňují zapuštěné kliky dveří

Dva různé 4x4 plug-in hybridy (326 koní a 245 koní) pak tvoří soustavu složenou z tříválcového benziňáku, elektromotoru a akumulátoru s využitelnou kapacitou 14,9 kWh. Nabití z nuly do plna tedy zabere 2,5 hodiny, přičemž čistě elektrický dojezd činí až 80 km (WLTP).

TypObjemPočet válců
218i1 499 ccm3
220i (MHEV) 1 499 ccm3
223i (MHEV) 1 998 ccm4
218d1 995 ccm4

V rámci podvozku se lze těšit na vyšší cestovní komfort, 16palcová, 17palcová či 19palcová kola, lepší chování/stabilitu vozu v naloženém stavu, integrovaný brzdový systém (vyšší účinnost brzd) nebo na adaptivní M podvozek. Zadní náprava je tříprvková, přední zase vybavená zesílenými dorazy tlumičů, což dohromady spolu s vylepšenou řídicí elektronikou o něco zlepšuje dynamické vlastnosti „aktivky“.

BMW řady 2 Active Tourer druhé generace vstoupí na český trh v únoru 2022 ve čtyřech variantách s cenami začínajícími na 757 900 Kč. Plug-in hybridy budou k dispozici později, konkrétně od léta příštího roku.

ModelVýkonCena
BMW 218i Active Tourer 136 koní757 900 Kč
BMW 220i Active Tourer170 koní809 900 Kč
BMW 223i Active Tourer218 koní928 200 Kč
BMW 218d Active Tourer150 koní863 200 Kč
BMW 225e xDrive Active Tourer245 koní???
BMW 230e xDrive Active Tourer326 koní???

Příchod druhé generace malého bavorského MPV vyvolal na internetech poměrně vášnivé debaty, přičemž určitá diskuze nastala rovněž v naší redakci. Ptáme se tedy také vás – je vám aktivní dvojka sympatická, nebo naopak? Neváhejte a hlasujte v anketě níže.

Co říkáte na nové BMW řady 2 Active Tourer?
Paráda, povedlo se!
70,6 %
Nejde o nic hitparádního
11 %
Spíš nic moc
9,9 %
Hrůza!
8,5 %
Celkem hlasovalo 1168 čtenářů.

Reklama

Sdílejte článek