Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Bentley Bacalar – Cena 45 milionů a lak z rýžových slupek

Foto: Bentley

Bacalar používá techniku z Bentley Continental GT, ale na karoserii a v interiéru jsou identické jen kliky dveří a střed volantu

8. 3. 2020

Abyste o něm mohli vůbec přemýšlet, museli byste být nechutně bohatí. A když píšeme nechutně, myslíme tím strašně moc. Protože utratit 45 milionů za auto, to si rozmyslí i opravdu hodně majetní lidé. Na druhou stranu, kdo by nechtěl jezdit v autě, kterých bude na světě jen dvanáct a které má výdřevu z pět tisíc let starého dřeva?

Článek

V samých počátcích automobilismu fungovala výroba aut úplně jinak než dnes, byť se to Henry Ford snažil (úspěšně) změnit. Výrobce dodal šasi a motor a vy jste si pak u karosáře nechali dodělat zbytek. Fungovalo to tak po celém světě, Československo nevyjímaje.

Foto: Bentley

Kromě dřeva Riverwood najdete v kabině taky prvotřídní kůži, karbon, Alcantaru a bronz

Nicméně první karosárnou na světě byla firma Bentley Mulliner. A právě tam spatřil světlo světa i tento úžasný kousek jménem Bacalar. Jak už možná tušíte, vzhledem k ceně a počtu vyrobených kusů jde o velmi zajímavý počin a podle samotné automobilky z Crew i o „nejvzácnější dvoudvéřové Bentley moderní doby“.

I tady už se totiž chopili příležitosti a stejně jako Ferrari, Bugatti, Jaguar, Lamborghini či Aston Martin se vracejí tam, kde kdysi začali. Technici z Bentley tak chtějí zase vyrábět auta pro konkrétní zákazníky. Jinými slovy, když jste opravdu bohatí, tak proč nejezdit autem, které nikdo jiný nemá? A Bacalar je první vlaštovkou… Mimochodem, on je taky prvním dvousedadlovým Bentley od roku 1930.

Mechanický základ pochází z modelu Continental GT, takže srdcem vozu je šestilitrový dvanáctiválec s atypickým uspořádáním do W, který produkuje 659 koní a 900 Nm. Má pohon všech kol a osmistupňovou převodovku. Zrychlení na stovku trvá pouhé 3,5 sekundy a maximální rychlost činí 322 km/h. A samozřejmě jezdí na vzduchovém podvozku.

V Bentley Mulliner se soustředili hlavně na ten zbytek. Dost možná jste si při pohledu na nový Bacalar vzpomněli na koncept Bentley EXP 100 GT z minulého roku, o kterém se říkalo, že ukazuje, jak bude vypadat Bentley v roce 2035. Nu, budoucnost přišla, zdá se, o pár let dřív. Vřele doporučujeme projít si každou fotku z galerie a důkladně si prostudovat design auta. Je jednoduchý, moderní, ale zároveň nese spoustu drobných retro odkazů. A čím víc se budete na Bacalar dívat, tím víc se vám bude líbit. Ostatně tohle uměli u Bentley vždy velmi dobře.

Foto: Bentley

Rozšířené zadní blatníky a oproti Conti i větší rozchod kol

Interiér auta je poplatný 21. století, ale zároveň ctí tradiční hodnoty značky Bentley. Takže zde najdete jak digitální přístroje, tak i uprostřed palubní desky výklopný panel z Bentley GT. Nechybí ani lány prvotřídní kůže a opravdový bronz.

Dřevo na palubní desce si zaslouží zvláštní odstavec. Opravdu je staré 5 000 let a říká se mu Riverwood. Pochází ze stromů, která popadaly do rašelinišť a řek v oblasti Fenlands ve východní Anglii, kde došlo k jejich přirozené konzervaci. Pro Bacalar byly samozřejmě vybrány ty nejlepší a nejzdravější kusy, které byly speciálně ošetřeny…

A speciální pozornost si zaslouží i lak auta. Překvapivě v něm nejsou šupiny z ryzího zlata, ale popel z rýžových slupek. Z něj byl oddělen oxid křemičitý a ten byl následně potažen oxidem železa. Jak vtipně poznamenává magazín Autocar, málokdo má dostatečné chemické vzdělání, aby pochopil celou technologii, ale výsledek je omračující. Lak má neuvěřitelný lesk i hloubku.

Všech dvanáct aut už má svého majitele, a to navzdory ceně 45 milionů korun. Bez daně. Což nás ale vlastně vůbec nepřekvapuje. Zrovna tahle značka si totiž zájem zákazníků zaslouží!

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.