Hlavní obsah

Ares Design – návrat klasického karosářství

Foto: Ares Design

Projekt Wami připomíná staré Maserati, akorát s novou technikou

30. 10. 2018

Automobilka postaví šasi s motorem, karosárna na něj ušije karoserii na přání: tvar, koncepce, počet míst, materiály atd. Možnosti jsou skoro nekonečné. Přesně takhle to fungovalo v automobilovém pravěku, kdy ještě automobilky řešily jen techniku a design nechávaly na jiných firmách – na karosárnách, jako byla třeba Ghia, Vignale, Scaglietti, Mulliner, Saoutchik nebo třeba karosárna Sodomka. S příchodem samonosných karoserií se situace naprosto změnila, ale karosářské umění se v posledních letech znovu vrací do kurzu!

Článek

To poslední, co chce zažít miliardář s Bugatti Chiron, je potkat na ulici dalšího Chirona. Přece jen za ty více než dva miliony Eur si kupujete i kus exkluzivity. Jenže Bugatti vyrobí několik stovek Chironů a šance, že se v ulicích Monte Carla, Londýna nebo Dubaje potkáte s jiným, je nepříjemně vysoká. Takže to chce ještě něco exkluzivnějšího. Jasně, můžete si pořídit nějakou úchylnou, málo prodávanou raritu, jako je Renault Zoe, Lexus CT nebo Opel Cascada, ale miliardáři si teď mohou zaskočit k oblíbenému karosáři a nechat si spíchnout unikátní auto přesně na míru.

Právě do téhle lukrativní oblasti podnikání se vrhl Dany Bahar, bývalý vizionář (nebo hrobař, to podle úhlu pohledu) Lotusu. Založil firmu Ares Design, která se zabývá právě zakázkovou stavbou aut podle přání zákazníků. Představili se s dost podivnou úpravou Mercedesu G a Land Roveru Defender, od té chvíle však posílají do světa dost zajímavé projekty – oživenou Panteru od De Tomaso, Corvette Stingray zrenovovaná s moderní technikou (restomod), koncept Ferrari 250 GTO na bázi sériového 812 Superfast nebo Ferrari 412 se základem ve standardním GTC4Lusso. Poslední novinkou je projekt Wami, retro roadster inspirovaný klasickými modely Maserati vycházející z techniky Ferrari Portofino. Líbí se vám?

Pokud ano, tak už začněte spořit nebo spřádat plány na vyloupení banky, protože Ares Design si za své kreace účtuje od 700 tisíc Euro výš (přes 18 milionů korun). Je to ranec, ale za ty peníze dostanete skutečně jedinečné auto. Tenhle byznys zažívá v posledních letech renesanci a karosárny rostou po světě jako houby po dešti – k designovým studiím s dlouhou tradicí, jako je Pininfarina, Bertone nebo Zagato, se v posledních letech přidaly firmy jako třeba Carrozzeria Touring, David Brown, Mitsuoka, Ken Okuyama nebo Motorima. Miliardáři celého světa se tak rozhodně nemusí trápit, že by museli jezdit okoukanými pekáči, jako je Chiron.

Představte si, že vás nelimitují finanční zdroje - láká vás představa auta střiženého na míru vašemu vkusu a individualitě? Z jakých důvodů? Těšíme se na vaše názory v diskusi... 

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama