Hlavní obsah

Testy: Audi A6 Avant 40TDI – jedno z nejlepších kombi na trhu

Foto: Martin Jánský

Nové Audi A6 Avant pokračuje v tradici nejhezčího kombi na trhu

1. 5. 2019

Koho ještě v dnešní době tolik milující SUV a crossovery zajímají obyčejné kombíky? No, podle nás by vás zajímat měly, protože oproti svým zvýšeným konkurentům mají v rukávu pár velmi příjemných trumfů, které potěší každého majitele. A horká novinka A6 Avant patří k těm nejlepším, které si dnes můžete koupit.

Článek

Miluji řízení! Prostě mě baví mít auto pod kontrolou, být s ním propojený a cítit jeho reakce, zkoumat jeho chování a užívat si jeho projevy. Je úplně jedno, kolik má koní nebo jak dlouho mu trvá smáznout stovku – pokud motor v otáčkách rád ječí, podvozek v sobě má dost hravosti a celé auto projevuje nadšení pro jízdu, pak si mě snadno získá. No, a nic takového u Audi A6 nenajdete, takže verdikt je asi jasný, že…?

Foto: Martin Jánský

V bílém laku vypadá zbytečně obyčejně. V nabídce je ale hned 11 dalších barev, které překvapivě nejsou jen odstíny šedé. Určitě si vyberete

Ne tak rychle! Je pátek večer a znavený po náročném pracovním týdnu musím absolvovat přes sto kilometrů útěku z Prahy. Teď jsem vážně rád, že nemusím přemlouvat náladový motor STi, že nemusím bojovat se vzpurnou řadicí pákou Mustangu ani trpět tuhý podvozek M2 Competition. Pohodlně se rozvalím v křesle za volantem A6, nechám asistenty dělat jejich práci a užívám si nádherně propracovaný interiér a skvělé audio… a ani nevím, jak mi těch sto kilásků po dálnici zmizí pod koly.

Foto: Martin Jánský

Ta protáhlá silueta je prostě nádherná. Kam se hrabou bachratá SUV!

V tomhle jsou nová Audi vážně nepřekonatelná – ničím vás při jízdě neobtěžují. Ničemu se nemusíte přizpůsobovat a o ničem nemusíte přemýšlet, auto prostě dělá, co chcete. Když potřebujete zatočit, zatočí, když chcete přidat, přidá, a když jen tak plachtíte, je řízení tak nenáročné a kabina uklidňující a tichá, že jediným hlukem bude vaše pochrupávání za volantem.

To berte samozřejmě s rezervou, protože i když je na palubě A6 tolik sofistikovaných asistentů, že by se z toho zatočila hlava i umělé inteligenci, která je řídí, pořád potřebuje pozorného řidiče. Systémy A6 totiž sice umožňují autonomní řízení Level 2 (samočinná jízda po dálnici pouze s dohledem řidiče), jenže legislativa většiny evropských zemí ji zatím nepovoluje, takže jsou jízdní asistenty nastavené pouze na podporu řidiče, nikoliv na převzetí kontroly.

Ale to vůbec nevadí, protože A6 se řídí vážně příjemně – řízení je přesné, podvozek nabízí i přes vysokou stabilitu (bez toho to na Autobahnech nejde) také vynikající poddajnost, čtyřválcový turbodiesel je překvapivě tichý a kultivovaný a dvouspojkový automat řadí hladce a neznatelně. Je prostě heboučké. A6 není rozhodně nijak strhující nebo interaktivní, ale působí naprosto důvěryhodně, takže se na něj můžete spolehnout v jakékoliv situaci. A i když není žádný lehkonohý atlet, oproti všem současným SUV působí pro řidiče jako balzám na duši. Proč vlastně lidi ty přerostlé stodoly na kolech tolik kupují?!

Foto: Martin Jánský

S tímhle autem vám patří celý svět. A většina se vám ho vejde do kufru...

Vždyť kombi Avant nabízí spoustu prostoru pro pasažéry i jejich zavazadla (konkrétně zcela postačujících 565 litrů), praktičnost je naprosto excelentní a jezdí nejen příjemněji, ale také úsporněji (spokojí se s pouhými šesti litry nafty na každých sto kilometrů). Navíc vypadá mnohem lépe než Q5 i Q7 dohromady – má sice autoritativní příď s mohutnou maskou, která žere pomalejší auta blokující levý pruh dálnice na posezení, a ostré boky, ale silueta karoserie je ladná a batoh kombíků jí dává vyváženější proporce, než má sedan. A pokud opravdu potřebujete občas sjet ze silnice, počkejte si na lehce terénní úpravu Allroad, která dorazí za pár měsíců a zvládne víc, než si vy troufnete za volantem SUV.

Klasické kombíky prostě stále neřekly poslední slovo a A6 Avant dokazuje, že jsou kvůli módě SUV přehlížené zcela neprávem. A6 Avant je pohledné, praktické, komfortně jezdící, skvěle vybavené a technologiemi našlapané auto, které vás sice ničím nepřekvapí, ale dá vám za vaše peníze ten správně uspokojivý prémiový pocit. Je to prostě moc dobré Audi.

A6 Avant 40 TDI s 204koňovým dvoulitrem je naprostý základ nabídky s cenovkou 1 483 900 Kč, ale vážně nebudete potřebovat víc. Nicméně nás nepřekvapí, když si kromě spousty výbavy dopřejete i výkonnější pohonnou jednotku – třeba 245koňový čtyřválcový benzin, nebo jeden z dvojice třílitrových šestiválců (jeden je turbodiesel, druhý turbobenzin). Všechny motorizace jdou kombinovat s pohonem všech kol quattro. Vybírat je vážně z čeho, jen si předtím zkontrolujte stav účtu, protože A6 Avant vám z něj pořádně odsaje…

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu podél
Zdvihový objem1 968 cm3
Výkon150 kW (204 k) při 3 750 - 4 200 ot./min.
Točivý moment400 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 rychlostí
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 785 kg
Akcelerace 0-100 km/h8,3 s
Maximální rychlost241 km/h
Spotřeba (kombinace)4,5 l/100 km
Objem palivové nádrže63 l
Kola a pneumatiky225/60 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 939/1 886/1 467 mm
Rozvor2 924 mm
Objem zavazadlového prostoru565 l
autowebAUTOWEBaUtOwEb