Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Byla doba, kdy se i pěkný Favorit dal koupit za odvoz nebo lahev kořalky, nicméně tyhle časy zmizely stejně rychle, jako jezdí Max Verstappen, takže tady máme nový standard.
A tím jsou pojízdné ojeté kusy klidně za třicet tisíc, ty hezčí za padesát či osmdesát tisíc a ty zachovalé s nižším nájezdem stojí okolo sta tisíc korun. Zkrátka takhle to na trhu je a potvrzují to kromě inzerce i aukce typu Retro Garáž.

Škoda Favorit za sto tisíc? Dneska reálná cena za hezké kusy.
Na facebooku ve skupině „Auto-moto.Bazar vše kolem aut a náhradních dílů celá ČR“ jsme našli od uživatelky Andrey Bártové inzerát na jeden poměrně zajímavý Favorit, kde se potkala cena, výbava, stav i nájezd.
Jde o model 135 LS v tmavě červené barvě, jejž si první majitelka pořídila 30. září roku 1992. Od té doby vůz najel doložitelných 29 693 km, parkoval v garáži a v zimě údajně vůbec nevyjížděl.
Soudě dle fotek automobil s motorem o výkonu 43 kW nenapadl kutil ani koroze, ba dokonce jej údajně nepotkala ani havárie. Podle popisu má vozidlo střešní okno, mlhovky, vzpěru předních tlumičů, rádio, zimní kola, spoilery a tažné zařízení.
Zděděný Favorit má uhrazený EKO poplatek, technickou do června 2026, stojí v Praze a je nabízený za 95 000 Kč. A to se zdá být celkem reálná cena. Ale když zabrousíte do inzerce třeba na Bazos.cz, objevíte daleko podivuhodnější nabídky.
Cenoví rekordmani
Ony se totiž podobné kusy jako tenhle červený nabízí i za 150 000 Kč, ty s nižším nájezdem dokonce za 200 000 Kč, ale najdete i vozy za 250 000 Kč. Ale to jsme ještě neskončili…
Jistá béžová Škoda Favorit 136 L z roku 1990 má udávaný nájezd jen 730 km, původní lak, motor i karoserii. Model podle textu inzerce ve stavu nového za 35 let stačil utrpět jen tři škrábance z důvodu parkování v malé garáži.
U inzerátu je také VIN TMBADA200L0187892, nicméně Favorit má slovenské značky, a tudíž nám k němu český registr nic neřekne. A co cena? Inu, držte se, jelikož si prodejce říká o 370 000 Kč.
To ale ještě není všechno, protože tu máme rovnou tři různé inzeráty na jedno auto (asi se nedaří jej prodat). Jde o červený Favorit stojící ve městě Prievidza (SK), byl vyroben v roce 1994 a se dvěma majiteli ujel celkem 6 703 km.
K autu je dle popisu servisní kniha a prodejce (jednou si říká Marek, podruhé Kristián) tvrdí, že jde o originální stav bez oprav karoserie. Dále vyzdvihuje ještě původní pneumatiky, což nás naopak děsí. Na něčem takovém byste rozhodně neměli nikam jezdit.
Jako tradičně se na prodej nespěchá, ale ve hře je výměna například za Mercedesy W126 kupé nebo R129. V rámci třech inzerátů na jedno auto prodejce žádá 390 000, 395 000 nebo 400 000 Kč s tím, že na výměnu je cena prý vyšší.
Favorit za sto tisíc tak může přijít kdekomu úsměvný, ale v praxi se pěkné kusy za tyhle částky skutečně prodávají. U vozů v ceně čtvrt milionu nebo 400 tisíc už máme trochu pochybnosti, jestli někdo takové peníze za starý socialistický hatchback (běžný model, nikoli rarita) reálně dá. Zvlášť když je úroveň některých takových inzerátů přinejmenším diskutabilní.