Japonská Toyota jede naplno a uvádí na trh jeden skvělý řidičský sporťák za druhým. Letos vyslechla volání motoristických nadšenců i potenciálních zákazníků a představila dlouho očekávanou novodobou šestiválcovou GR Supru s manuálem, kterou divize Gazoo Racing doplňuje fantastickou menší Toyotou GR86, kterou si však už teď ani nemůžete koupit.
Seriál vrcholných vytrvalostních závodů dost možná prožívá renesanci, neboť ve FIA WEC a jejich americké odnoži IMSA to začíná pěkně houstnout. Účast v seriálu, který přijal zbrusu nová pravidla v rámci „antimonopolních“ opatření, už přislíbila slušná část významných světových výrobců. A BMW právě představilo své želízko v ohni.
Není té jednoduchosti trochu moc? Ptáme se při pohledu na právoplatně vrcholový model ID.5 německého Volkswagenu. Na jednu stranu se vůz topí v technologiích, na stranu druhou v lecčem působí jako bílé plátno čekající na svého malíře. Tak či onak svezení stojí za to, a to hned z několika důvodů.
Registr motorových vozidel je nekonečná studnice informací, dat a statistik, z nichž lze vyseparovat i řadu zajímavostí. Ponořili jsme se tedy do víru písmen a čísel a připravili si pro vás několik faktů, které možná překvapí, ale zcela určitě rozšíří vaše obzory o českém vozovém parku.
Po delší době jsme se zase podívali na kilometrové rekordmany v českých inzerátech a našli jsme docela zajímavá auta. Vysoký nájezd nemusí znamenat, že jsou na odpis. U jednoho je dokonce údaj 788 000 km!
Do startu další dakarské rally zbývá necelých šest měsíců. Organizátoři zveřejnili přibližný plán trasy a posunuli datum startu. Závodníky čeká sedmdesát procent nových tras a (konečně) i čtvrtá největší písečná poušť světa Pustá končina. Novinkou jsou pak takzvané náhodné roadbooky.
Reklama