Hlavní obsah

Parádní terénní Porsche 911 je přesně na pomezí svatokrádeže a naprosté dokonalosti

Foto: Russell Built Fabrication

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche 911 je ikona, kterou se rozhodně vyplatí udržovat, výjimkou však nejsou ani v poslední době tolik oblíbené restomody. Tento od firmy Russell Built Fabrication je však restomod z trochu jiného soudku – není určen na řádění na okruhu ani na závody ve sprintu, nýbrž na dovádění v terénu.

Článek

Není to škoda? Porsche 911 generace 964 je dnes vyhledávaným vozem mezi sběrateli, protože má slušný investiční potenciál – částečně proto, že jde o poslední 911, která měla vzduchem chlazený motor.

Foto: Russell Built Fabrication

Na téhle 911 něco nehraje. Popravdě stojí víc než perfektně zachovalý sériový exemplář, ale s tím si zase neužijete tolik srandy

Nejlepším způsobem, jak klasická auta udržet při životě, je pečlivá údržba a samozřejmě renovace. Ta však v závislosti na stavu vozidla může být dost nákladná, a tak se někteří nadšenci uchýlí k přestavbě na restomod, tedy jakýsi kompromis mezi renovací a úpravou daného vozu.

Firma Russell Built Fabrication má však na restomody svůj osobitý pohled – důkazem budiž jejich poslední výtvor zvaný Safari Sportsman. Tato speciálně upravená 911 má všechno potřebné vybavení do terénu – zvýšený podvozek, o 25 centimetrů delší pružiny, rozvor prodloužený o 5 centimetrů, širší rozchod kol a střešní rám s uložením rezervního kola.

Pod kapotáží se potom ukrývá kompletně nový podvozek s nastavitelným odklonem kol, odolná ramena z vysokopevnostní oceli, nápravy z hliníkové slitiny, zesílené uložení, čepy i táhla. Terénní tlumiče a pružiny pak dodala firma King Shocks.

Foto: Russell Built Fabrication

Zvýšený, rozšířený a odolnější podvozek, prodloužený rozvor, ochranné prvky karoserie a silnější motor dělají z této přestavby dokonalé terénní náčiní, třeba pro pouštní závody Baja

Přirozeně došlo i na nějaké ty vizuální úpravy. Díky širšímu rozchodu bylo potřeba vůz osadit širšími blatníky, zespodu potom vůz chrání hned několik krytů, neboť se tu počítá s trochu hrubším zacházením. Přední i zadní nárazník mají ocelové výztuhy a za zadními koly přibyly ještě zástěrky.

Černá litá kola od značky Rotiform byla vyrobena na zakázku pro Porsche 911 „Safari Sportsman“, ta teď navíc obouvají poctivé terénní pneumatiky Toyo Open Country. K volitelným úpravám pak patří třeba žluté mlhovky integrované do nárazníku, přídavná světla ukotvená v kapotě nebo ochranná klec v interiéru.

Na výběr je ze tří variant motorů. V každém případě jde o atmosférický plochý šestiválec, v prvním případě má však objem 3,6 litru a výkon 310 koní, větší o objemu 3,8 litru nabízí 350 koní výkonu a vrcholem nabídky je čtyřlitr o celých 400 koních. Na výběr je potom klasická manuální, případně sekvenční převodovka.

Cena za takto upravenou 911 začíná na částce 135 tisíc dolarů, tedy v přepočtu 3,1 milionu Kč – dlužno podotknout, že za takové peníze dnes koupíte opravdu vymazlenou 964 a ještě vám zbude, s trochou štěstí seženete i verzi Turbo. Jenže nikdy nebude umět to, co tenhle Safari Sportsman od Russell Built Fabrication.

Reklama

Načítám