Hlavní obsah

Škodovkou na Dakar 2: Ještě drsnější

Foto: ČTK

Automobilový závodník Ondřej Klymčiw (vlevo) a navigátor Tomáš Böhm u Škody 130 LR

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Ten nejméně očekávaný účastník uplynulého Dakaru se vrací i pro nadcházející ročník – Ondřej Klymčiw znovu usedne za volant své závodní Škody 130 LR a bude soupeřit v rámci třídy Dakar Classic. Aby mohl nejen dojet do cíle, ale i bojovat o body, musel svůj speciál podstatně přepracovat.

Článek

Nejdřív to vypadalo jako recese, pak jako bláznovství, ale nakonec jsme všichni zírali, jak Ondřej Klymčiw bojuje ze všech sil, aby svou letitou Škodu 130 LR dovezl do cíle Dakaru 2021. „Byl to šílený nápad. Každopádně nebudu lhát, jsem pyšný a hrdý, že jsem první Čech, který škodovku vzal na Dakar,“ říkal Klymčiw na včerejší tiskové konferenci v Národním technickém muzeu.

I přes všechny možné a nemožné potíže a nekonečné opravy se dokázal probojovat až do cíle – dokonce u toho vyhrál jednou etapu! – a my jsme mu spolu se zástupy (nejen českých) fanoušků tleskali ve stoje. První cíl projektu Škodovkou na Dakar, tedy dojetí do cíle, splnil hned napoprvé. Nyní se vrací na místo činu, aby se porval o body…

Foto: A.S.O./Fotop

Ondřej Klymčiw si na předešlém Dakaru získal srdce všech svou bojovností

A to je i v rámci relativně uvolněné třídy dakarských klasiků pořád velmi náročný úkol – mezi skutečně drsnými pouštními speciály, jako je Mitsubishi Pajero Evo, Range Rover, Mercedes G-Wagen, Peugeot 205 T16 nebo Porsche 911 SC, by to „běžná“ závodní Škoda 130 LR, která o dunách do letošního ledna nikdy ani neslyšela, měla pekelně těžké. Proto přišel čas na rozsáhlé úpravy.

Foto: ČTK

Dakarská Škodovka se pro nový ročník hodně změnila. A nejde jen o převlečení z bílého laku do černého…

„Chceme bojovat o nejvyšší příčky a udělali jsme vše pro to, aby mohla konkurovat velkým autům s pohonem 4×4. Pořád je to LR, ale těch změn je opravdu hodně,“ vysvětloval Klymčiw. Už na první pohled odhalíte velká kola s terénními pneumatikami, které pochopitelně musí podpírat zpevněný podvozek a roztáčet výkonnější motor připojený k odolnější převodovce, výkonnější jsou také brzdy. Další úpravy byly zaměřené především na zvýšení odolnosti (krytí podvozku, vyztužení karoserie atd.) a bezpečnosti.

Škodovka se tak změnila skoro k nepoznání, ale díky tomu bude mít šanci se měřit s těmi největšími drsňáky. A těch bude na startu skutečně požehnaně. Po loňském nultém ročníku kategorie Dakar Classic s účastí pouhých 25 aut se letos na start postaví hned 140 (!!!) terénních speciálů. Ondřej Klymčiw se však cítí připravený a do své upravené 130 LR nakonec neusedne sám – loňský mitfára Petr Vlček z pracovních důvodů nemohl, místo něj na sedadlo spolujezdce vklouzne Tomáš Böhm.

Podaří se jim znovu dojet do cíle? Kolik urvou bodů, získají další etapová vítězství, probojují se až na pódium? To se dozvíme již v lednu 2022 – a na stránkách Garáže si o průběhu závodu budete moci přečíst ty nejčerstvější a nejšťavnatější informace.

Fandíte Klymčiwovi a jeho projektu Škodovkou na Dakar?
Jasná páka!
97,3 %
Moc mě to nezajímá
2,7 %
Celkem hlasovalo 10950 čtenářů.

Reklama