Hlavní obsah

Na prodej je škodovka, jaká už nikdy nevznikne. Pozoruhodně zachovalý Superb má motor, který je v dnešní době nemyslitelný

Foto: Mobile.de/Die-Autogesellschaft-Dresden.de GmbH & Co.KG

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jestli toužíte po co nejvýkonnější nové škodovce se spalovacím motorem, musíte se už několik let spokojit s tím, že pod kapotou bude mít „jen“ přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

Článek

On to sice není nějaký velký problém, poslední varianty motoru, který známe jako 2.0 TSI, jsou z řidičského pohledu zajímavé - umí potěšit výkonem, sympatickým projevem a při správném zacházení nabízejí i slušnou spotřebu.

A jsou tu samozřejmě i další benefity. Přesto existují lidé, kteří by si ve vrcholných modelech značky Škoda uměli představit větší a objemnější motory s vyšším počtem válců. Ty totiž obecně mají atraktivnější charakter než sebelepší čtyřválce. Navíc se zřejmě dočkáme doby, kdy v nabídce nebudou ani ty. To, jestli naplno vypukne elektrická éra.

Není to ale tak dávno, kdy mladoboleslavská automobilka velkou pohonnou jednotku nabízela. Do června roku 2015 totiž prodávala Superb se šestiválcem. Druhá generace vlajkové lodi české značky byla k dispozici s motorem 3.6 FSI, který z objemu 3,6 litru dával maximální výkon 191 kW (260 k). Tento agregát si dvojkový Superb přenesl přes celý svůj životní cyklus trvající od roku 2008.

Agregát 3.6 FSI byl vždy spojen s šestistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. Šestiválec dával maximum výkonu 191 kW při 6 000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 350 Nm při 2 500 až 5 000. Výrobce udával akceleraci z klidu na 100 km/h za 6,5 sekundy a schopnost jet tempem až 250 km/h.

Ve třetí generaci Škoda 3,6litrový šestiválec už nenabídla, nahradila ho právě čtyřválcovým motorem 2.0 TSI. Ten byl ve srovnání s předchůdcem výkonnější (206 kW), o něco úspornější, poskytoval přesvědčivý projev ve středních otáčkách a byl také o dost lehčí.

Jestli ale patříte k nadšencům, kteří stále upřednostňují větší atmosféricky plněný šestiválec, máme pro vás jeden zajímavý tip. V Německu jsme u Die Autogesellschaft Dresden našli na prodej Superb Combi z roku 2014, který nejenže pohání právě motor 3.6 FSI, ale navíc zaujme nízkým nájezdem, zachovalým stavem a také bohatou výbavou.

Vůz za nějakých deset let života najezdil pouze necelých 53 tisíc kilometrů a na fotografiích působí skoro jako nové auto - především interiér vypadá takřka netknutě. Výbava zahrnuje například automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový vstup, kožená sedadla, elektrické otevírání kufru, vyhřívané a ventilované sedačky, navigaci, infotainment s dotykovou obrazovkou, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu a další.

A cena? Zajímavá Škoda Superb, která vás vrátí do časů, kdy automobilky k pohonným jednotkám přistupovaly docela jinak než v současnosti, je k mání za 21 990 eur, což je v přepočtu asi 555 tisíc korun.

Reklama

Načítám