Hlavní obsah

Favorit za 3 miliony? Tento kousek na prodej zaujme nejen nezvykle nízkým nájezdem, výjimečný je i v jiném ohledu

Foto: rajveteranu.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I když Škodu Favorit můžeme považovat za klasické auto, které je navíc díky nostalgii pro spoustu lidí svým způsobem přitažlivé a žádané, nemělo by stát velké peníze. A také zpravidla nestojí.

Článek

Občas se ale objeví výjimky způsobené například mimořádně nízkým nájezdem a extrémně zachovalým stavem, případně skutečností, že prodávaný vůz představuje nějakou zajímavou a vzácnou verzi.

Kousek, který nás zaujal právě vysokou požadovanou cenou, vlastně kombinuje oba aspekty. Zaprvé jde o auto z roku 1993, jež dosud najezdilo jen něco málo přes 20 tisíc kilometrů, je po prvním majiteli, poctivě garážované a má být v mimořádné kondici. Zadruhé jde o raritní provedení, za nímž stojí společnost Metalex. K mání je MTX Roadster.

Tuhle otevřenou verzi s plátěnou střechou a dvoudveřovou karoserií firma Metalex stavěla v Mělníku v letech 1991 až 1996. Přestavba si samozřejmě vyžádala řadu úprav: Zcela přepracovány byly boční i zadní partie, dostalo se také na dodatečné výztuhy pro zvýšení tuhosti, ať už v podlaze nebo prazích, pevnější byl i rám čelního skla. Nové karosářské díly specialisté Metalexu vyráběli z laminátu. Zajímavostí jsou ochranné oblouky z ocelových trubek, které chrání cestující při převrácení. Střecha se skládá do prohlubně za sedačkami.

Podle dostupných informací vzniklo více než 150 kusů, přičemž většina skončila údajně v zahraničí. V útrobách pracovala sériová třináctistovka z klasického Favoritu o výkonu 43 kW, Metalex ale nabízel úpravy pro zvýšení výkonu.

Bílý exemplář, který je aktuálně na prodej na serveru Ráj veteránů, má ale zřejmě motor standardní, prodejce totiž uvádí výkon právě 43 kW.

A ta cena, kterou jsme naťukli výše? Představte si, že zachovalý MTX Roadster s nízkým nájezdem je k mání za 2 990 000 Kč. To opravdu není málo. Mimochodem, v devadesátých letech se cena nového vozu pohybovala okolo 300 tisíc korun, což byl zhruba dvojnásobek částky potřebné na tehdejší Favorit LS.

Tohle všechno už ale bylo. Cenovka za velmi zachovalý a vzácný kousek to byla skutečně přemrštěná, což si uvědomil i majitel a nakonec pro prodej zvolí jinou taktiku. Bílý Favorit totiž bude jedním z bonbónků dražby tradiční akce Retro Garáž, kterou velmi dobře znáte i z našich stránek. A zde bude k mání za daleko rozumnější peníz - vyvolávací cena by měla být šest set tisíc. A ta konečná? Samozřejmě těžko předjímat, ale reálně by se bílý kousek mohl prodat za cenu kolem milionu.

Co říkáte na Favorit od MTX za tři mega?
Skvělá investice!
5,2 %
Naprostá šílenost!
94,8 %
Celkem hlasovalo 4569 čtenářů.

Reklama

Načítám