Hlavní obsah

Chcete jezdit pod litr na sto? Takové auto skutečně existuje, jedno je navíc na prodej. Připravte si ale pořádný balík

Foto: JZM Porsche

Tenhle kousek na spotřebu trumfne i chipnutou jedničkovou Octavii 1.9 TDI 66 kW!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na prodej se aktuálně objevilo jedno velmi, ale velmi zajímavé auto z dílny Volkswagenu, které sice má svůj věk, ale z hlediska spotřeby jde o pořádný šlágr. Vysoce aerodynamický XL1 totiž jezdí na necelý litr nafty na sto kilometrů, jen za něj budete muset tučně zaplatit. Ovšem, vyplatí se to…

Článek

Na britské mutaci obchodního serveru Ebay se na prodej objevil velmi zajímavý kousek, a to vysoce aerodynamický Volkswagen XL1, jejž automobilka skutečně malosériově zhotovila v počtu 250 kusů.

Tento dvoumístný 3,8 metru dlouhý model s křídlovými dveřmi je nejen zajímavý svojí exkluzivitou, ale rovněž designem a užitými materiály. Tak třeba karoserie je vyrobena z patentovaného polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny, zatímco taková kola jsou z hořčíku, brzdové kotouče keramické, tlumiče, řízení a brzdové třmeny zase hliníkové. To vše dodnes futuristicky působícímu automobilu propůjčuje hmotnost pouhých 795 kg.

Foto: JZM Porsche

Interiér je jednoduchý, zaměřený na hmotnost.

Srdcem tohoto plug-in hybridního vozu je extrémně úsporný přeplňovaný vznětový dvouválec o objemu 0,8 litru, který spolupracuje s elektromotorem, přičemž nejvyšší systémový výkon je poté 51 kW (69,3 koně) a točivý moment 140 Nm přenášený skrze sedmirychlostní automat DSG výhradně na zadní nápravu.

Kapacita baterie je 5,5 kWh, maximálka elektronicky omezená na 160 km/h, nádrž má objem 10 litrů, emise Co2 jsou dle staré normy NEDC 21 g na km a normovaná spotřeba pouze 0,9 litru na sto s tím, že auto má zvládat ujet až 50 km čistě na elektřinu a přibližně 500 km kombinovaně na jedno nabití.

Nabízený exemplář z roku 2015 má najeto pouze 323 km a je popisován jakožto vozidlo v bezvadném stavu včetně bílého perleťového laku. Černo-béžová sedadla uvnitř jsou z Alcantary, zbytek interiéru je vyveden do černa.

Automobil prodává specialista JZM Porsche skrze aukční portál Carhuna, samotná dražba se má konat už 3. dubna 2024. Odhadovaná prodejní cena je 80 až 90 tisíc liber, což je v přepočtu asi 2,36 až 2,66 milionu korun.

Svého času Volkswagen XL1 stál jako nový 111 tisíc eur, což při použití tehdejšího průměrného kurzu 27,2 dělalo na naše asi 3 miliony korun. Na takřka desetileté auto docela nízká ztráta hodnoty. Cena nepochybně dál už jenom poroste vzhledem k tomu, jak moc je automobil unikátní, exkluzivní a také úsporný. A navíc má řízení na té správné straně, takže s ním můžete v klidu jezdit i do krámu pro rohlíky.

Reklama

Načítám