Článek
Bugatti Veyron svého času ohromilo veřejnost svým netradičním tvarem, rychlostí přes 400 km/h a výkonem motoru přesahujícím 1 000 koní. V roce 2007 se však představila pětikusová edice Pur Sang, což v překladu znamená čistokrevný.
A nejen v překladu, jelikož se každé z pěti vyrobených aut pyšní čistou nelakovanou karoserií z leštěného hliníku i uhlíkového vlákna a slouží jako pocta designové DNA značky Bugatti, jak ji stanovil zakladatel Ettore Bugatti.

Edice Pur Sang čítala pouhých pět kusů.
Čistokrevný Veyron patří dodnes mezi nejodvážnější limitované edice, který navíc díky odhalení zhubnul o 90 kg. A to vedlo ke zlepšení jízdních vlastností, jimž udává životní tempo impozantní osmilitrový čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o výkonu 1 001 koní, díky němuž auto frčí až 407 km/h. A zrychlení z nuly na sto? Brutálních 2,5 sekundy.
Nabízený model edice Pur Sang pro mnichovskou aukci RM Sotheby's má číslo 1, byl jako nový v roce 2008 dodán do Německa, kde zůstal až do roku 2010. Poté zářivý Veyron s VIN kódem VF9SA15C68M795179 zamířil do Švýcarska, následně zpět do Německa. Se třemi vlastníky automobil urazil něco málo přes 7 629 kilometrů. Pochopitelně nechybí servisní kniha, návod, krycí plachta a speciální klíč pro uvolnění maximálního výkonu.

Interiér kombinuje šedou a krémovou barvu.
Na webu Bugatti jsme dohledali, že tento první kousek byl v roce 2020 kompletně zrestaurován, což specialistům značky zabralo čtyři měsíce. Panely karoserie se dočkaly obnoveného lesku, kabina zase svěžího čalounění.
Přestože dnes už pořídíte řadu výkonnějších supersportů, které pojedou klidně skoro 500 km/h, tak Veyron se slovenskou stopou (design má na svědomí Jozef Kabaň) patří mezi legendy automobilového světa. A tomu odpovídá i cena.
Položka s číslem 139 se prodala za necelé dva miliony eur, což je v přepočtu zhruba 48 milionů korun! Jestli rádi přepočítáváte na základní čtyřkové fabie, tak za 48 milionu korun byste jich koupili rovnou 120. A teď co si vybrat? Nahý Veyron, nebo stádo Fabií? Co myslíte?