Článek
Až dosud bylo nejrychlejším silničním autem světa upravené Bugatti Chiron Super Sport 300+, které 2. srpna roku 2019 zajelo rychlostní rekord neuvěřitelných 490,48 km/h. Od té doby čekáme, jestli Koenigsegg najde nějakou trať, kde zvládne prohnat Jesko Absolut až do technicky reálných 532 km/h…
Jenže mezitím přišel BYD a jeho supersport Yangwang U9 Xtreme (zkráceně U9X), dříve známý jako Track Edition. Koncem srpna letošního roku tenhle Číňan zahanbil Rimac a stal se nejrychlejším elektromobilem světa. Nyní zahanbil všechny, protože se stal nejrychlejším produkčním autem světa.

Yangwang U9 Xtreme se dříve jmenoval Track Edition.
Výrobce autu obul menší 20palcová kola, dopředu dal širší pneumatiky 325 mm (dříve 275 mm) a zmenšil rozchod kol. Na testovací dráze ATP Automotive v německém Papenburgu to pak vůz rozjel až na brutálních 496,22 km/h!
Vše je na videu, tak se mrkněte sami:
Přestože po uvedení tohoto extrémního vozu se ihned rozjely vášnivé debaty a pochyboval i sám Mate Rimac, tak dosažený rekord zkrátka řekne víc než jen pouhá slova.

Auto řídil němec Marc Basseng. Je mu 46 let.
Yangwang U9 Xtreme s hmotností 2 480 kg totiž stojí na platformě využívající 1 200voltovou architekturu, má baterii vlastní výroby BYD Blade a čtyři elektromotory o celkovém výkonu 3 018 koňských sil. BYD dále uvedl, že superelektromobil zůstane exkluzivní a nevznikne více než 30 kusů.
Na tohle rychlostní číslo už by měly značky Bugatti, Koenigsegg, Hennessey, Rimac či SSC reagovat, a to nejlépe pokořit bájnou metu 500 km/h. Něco nám ovšem říká, že BYD tímhle rekordem rozhodně nekončí.