Hlavní obsah

Obří kufr, dojezd přes 1 300 km a bohatá výbava za cenu základního Superbu. Nový kombík chce u Čechů zabodovat i bez dieselu

Foto: BYD
3:19
3:19

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Čínští hráči v drtivé většině nabízejí nejrůznější SUV a crossovery, BYD však nezapomněl ani na tradičnější karoserie včetně u nás tolik populárního kombíku. Model Seal 6 Touring je navíc našlapaný technologiemi i výbavou.

Článek

Automobilka BYD oficiálně vstoupila do Česka na jaře letošního roku a s koncem prázdnin své modelové portfolio dále rozšiřuje. BYD Seal 6 má na délku přes 4,8 metru, zakotvuje tedy ve vodách Škody Superb, Volkswagenu Passat… Dříve představený sedan teď značka doplňuje svým prvním evropským kombíkem.

Provedení Touring vychází ze sedanu, má do puntíku shodnou délku, šířku i rozvor, dozadu však naložíte od 675 do 1 535 litrů zavazadel. Standardem všech výbavových stupňů je elektricky ovládané víko kufru ovládané pomocí klíče.

BYD Seal 6 Touring je na českém trhu k dispozici ve třech specifikacích - Boost, Comfort Lite a Comfort. Všechny jsou k dispozici s plug-in hybridem kombinujícím benzinovou patnáctistovku s elektrickou výpomocí. Základní Boost má systémový výkon 135 kW a menší 10kWh baterii. Ostatní varianty disponují výkonem 156 kW, ale hlavně baterkou s kapacitou 19 kWh, která kombíku zajišťuje elektrický dojezd až 100 km.

Foto: BYD

Menší baterie má AC nabíjení o výkonu 3,3 kW, ta větší dvojnásobek. U ní navíc můžete využít i DC rychlodobíjení s výkonem až 26 kW (z 30 na 80 % za 23 minut).

Točivý moment 300 newtonmetrů je pro obě provedení shodný, stejně jako pohon předních kol a schopnost táhnout nanejvýš 750kg přívěs. S plnou nádrží i baterkou pak čínský kombík slibuje dojezd bez zastavení až 1 350 kilometrů.

Foto: BYD

Čistý interiér s minimem tlačítek spoléhá hlavně na displeje.

Už vstupní výbava zahrnuje 17“ kola z lehkých slitin, full LED světlomety, elektricky nastavitelná přední sedadla, digitální přístrojový štít, 12,8“ obrazovku multimediálního systému, zadní parkovací kameru nebo funkci V2L pro dobíjení externích elektrických zařízení z trakční baterie.

Foto: BYD

Specifikem standardní výbavy kombíku proti sedanu jsou hliníkové střešní ližiny, elektricky ovládané víko kufru a zadní stěrač.

Vyšší Comfort Lite obouvá větší osmnáctky a přihazuje vyhřívaný volant, tónovaná skla, ambientní osvětlení, bezdrátové nabíjení chytrého telefonu či prémiový audiosystém. Vrcholný Comfort je vlastně to samé, jen základní obrazovku nahrazuje větším řešením s 15,6“ infotainmentem.

Tajemstvím už nejsou ani české ceny. BYD Seal 6 Touring startuje na částce 943 000 Kč, prostřední výbava stojí 1 084 000 Kč, nejvyšší pak 1 109 000 Kč. Připlatit si můžete ještě osmadvacet tisíc za speciální lak karoserie. Novinka vstupuje na evropské trhy právě teď a první vozy si zákazníci převezmou ještě před koncem roku 2025. Součástí je i šestiletá záruka na auto a osm let na pohonné ústrojí a baterii.

Načítám