Hlavní obsah

Octavia RS se v Indii vyprodala za 20 minut. Škodovka zákazníkům, na které se nedostalo, nabídla zákazníkům hypnózu

Foto: Škoda India

Škoda Octavia RS je samozřejmě oblíbená nejen u nás, v České republice, ale spoustu fanoušků má také v dalších zemích. A představte si, že třeba v Indii současné „er-eso“ představuje rovnou něco jako sběratelský kousek. Alespoň zatím.

Článek

Důvody jsou dva. Zaprvé, sportovní verze škodováckého bestselleru se do nejlidnatější země planety nedávno vrátila po dlouhých pěti letech absence, zadruhé, indické zastoupení ji v první vlně nabídlo ve velice nízkém počtu. K dispozici bylo pouhých 100 kusů!

Proto asi nepřekvapí, že se po všech vozech brzy zaprášilo. Jenže doba, během které zmizely, ohromí. První várka 100 exemplářů Škody Octavia RS, která se do Indie dováží z České republiky jen jako liftback, vyprodala za pouhých 20 minut ještě v rámci předprodeje. Jedno auto tak v průměru zmizelo za neuvěřitelných 12 sekund.

Octavia RS se přitom v Indii prodává za v přepočtu 1,17 milionu korun, což je o něco vyšší částka než u nás. V Česku liftback startuje na 1 069 900 Kč.

Tamní zastoupení na ohromný zájem a rychlé vyprodání „zásob“ zareagovalo zajímavou kampaní, v níž se snaží utěšit zájemce, na které se nedostalo. Jmenuje se jednoduše Heartbreak, tedy zlomené srdce.

Škoda v ní zákazníkům nabízí několik způsobů, jak se vyrovnat s tím, že na své vysněné auto nedosáhnou. Připravila pro ně například příručku „nemajitele“, což je „oficiální návod k přežití bez Octavie RS“ pro „99 procent lidí, kteří nikdy nepocítí to „turbošimrání“ na hrudi, přicházející s vlastnictvím sportovně laděné škodovky“.

Foto: Škoda India

Manuál pro „nemajitele“ Škody Octavia RS.

V manuálu, který si může stáhnout kdokoli, najdeme například návod, jak „předstírat nezájem, když kolem někdo protočí svůj motor v Octavii RS“, dále třeba jak odpovědět, když se vás někdo zeptá, čím jezdíte. V příručce jsou také takzvané slovní airbagy, které mají zmírnit náraz zklamání. Například fráze „Já jsem stejně spíš na hybridy“. Podobných rad, více či méně vtipných, je v příručce celá řada.

Pro zájemce, na které Octavia RS nezbyla, Škoda nechala také zapnutý konfigurátor - a to jako způsob, jak se k vysněnému autu dostat „co nejblíž“.

Zajímavější pak je nabídka speciálního parfému s označením Driver's Seat, tedy „Sedadlo řidiče“.

Foto: Škoda India

Parfém Driver's Seat od Škody.

Škoda píše: Nemůžete mít auto, ale hádejte co – vůni nové Octavie RS mít můžete. Hlavní tóny? Koženka, spálené pneumatiky a právo se chlubit. Základní tóny? Noční asfalt, adrenalin a špetka filosofie „sleduj, jak ti zmizím“. Jeden střik a budete mít pocit, že sedíte v Octavii RS. Limitovaná edice pro pár šťastlivců.

O parfém se zájemci mohou přihlásit prostřednictvím formuláře, na kolik z nich se dostane, ale nevíme.

Vrcholem nabídky, jak zmírnit zklamání, je ale projekt Mind Drive. Jde o slovní hříčku, kterou bychom snad mohli přeložit jako „jízda ve vaší hlavě“. V hlavní roli hypnotizér…

„Žádné auto, žádné klíčky, žádný problém. Certifikovaný hypnotizér vás vezme na tu nejdivočejší testovací jízdu, která se… nikdy nestala,“ láká indická Škoda. Ta tak prý nabízí po skutečném svezení „druhou nejlepší věc“, tedy testovací jízdu ve vaší hlavě. Zájemci o tuto aktivitu se opět musí přihlásit prostřednictvím stručného formuláře.

Foto: Škoda India

Indická Škoda zájemcům o Octavii RS, na které se nedostalo, nabízí hypnózu.

Jak se ale zdá, zájemci o Škodu Octavia RS se brzy přece jen mohou dočkat skutečného automobilu. Další várka vozidel by do Indie měla zamířit na začátku příštího roku.

Načítám