Článek
Poslední roky se nám rozmohl takový moderní trend, a to soustředit co nejvíce ovládání do dotykového displeje. Nemusí to být nutně pokaždé zlo, jsou i automobilky, které si s dotykovým rozhraním poradily dobře, zatímco jiné měly raději zůstat u klasického panelu.
Jenže lidem tlačítka všeobecně chybí, dávali to najevo a u některých výrobců se ledy pohnuly, například u Volkswagenu u jeho neslavných senzorických spínačů na volantu.
A pak máme Francouze, kteří jsou v automobilové historii známí tím, že pokud se něco vymyslí a funguje to dobře, oni to udělají jinak. Příkladem budiž třeba Peugeot a jeho rozhraní i-cockpit s volantem v klíně, které jedni milují a druhým nevyhovuje. Slušně řečeno.

Virtuální tlačítka najdete pod displejem infosystému.
S příchodem modernizovaného modelu 308 - u nás byl uveden výhradně kombík SW, jsme na produktových fotkách mohli vidět centrální displej infosystému a pod ním konfigurovatelná dotyková tlačítka. Jasně, skvělý nápad tohle virtuální pianino nazývané i-toggles, nejspíš ne pro všechny.
Čím se už Peugeot moc nechlubí, je to, jak si poradil s i-toggles rozhraním pro 308 SW v základní výbavě Style a střední Allure určené pro Česko. Čekali byste zachování displejů? Ne. Odstranění? Taky ne, zase tolik Peugeot u kombíku v ceně od 629 tisíc korun nešetřil, narozdíl od základních SUV modelů 3008 a 5008, kde není nic.

Pro základ a střed je ve standardu fyzický panel.
Ač je to neuvěřitelné, tak Francouzi zde nainstalovali tradiční ovládací panel klimy včetně fyzických tlačítek. A pozor, pokud má vůz výhřev sedadel, tak i ten spínáte tlačítky, nikoli dotykem.
Pokud by vás nové auto úplně nelákalo, tak rovněž předfaceliftované provedení mělo v nižších specifikacích tento nedotykový panel, jak ostatně můžete vidět na snímku z inzerátu umístěného na Sauto.cz. Najít takový vůz ovšem chvíli zabere, většina modelů je vybavena právě dotykovými i-toggles.

Panel u modelů před faceliftem a po faceliftu je stejný.
Takže kdo chce u nové 308 SW (potažmo 408) fyzická tlačítka, ten musí jít do základu nebo střední výbavy s tím, že oželí například možnost 3D budíků. Ty se totiž pojí výhradně k nejvyšší výbavě GT, kde žádný fyzický panel už není.
Na druhou stranu koupí základu nebo prostřední výbavy ušetříte nějaké koruny a minimálně v rámci ovládání klimy dostanete pro mnohé uživatele ergonomičtější tradiční panel s tlačítky.


