Hlavní obsah

Z Octavie RS 230 se stala RS 300. Stačil jednoduchý zásah!

Foto: Archiv Garáž.cz

Pokud jste smutní z toho, že nejsilnější Octavia RS má "jen" 230 koní, zatímco koncernoví sourozenci nabízejí okolo 300 koní, bude se vám dílo firmy JE Design líbit. Vzali totiž RS 230 a upravili jej tak, aby mělo rovných 300 hřebců!

Článek

Mnozí fanoušci Škodovky vyčítají mateřskému koncernu Volkswagen, že je mladoboleslavská automobilka zanedbávána z hlediska ostrých variant. V současné době totiž existuje pouze jediné české RS, a to Octavia, přičemž i ta má výkon maximálně 230 koní, zatímco takový Seat Leon jich může mít 290, Volkswagen Golf pak až 310. Zdá se však, že hlasy fanoušků s tím nic neudělají, je tedy třeba jednat na vlastní pěst.

Inspirací může být firma JE Design, která se obvykle specializuje na Seaty, ale tentokrát upravila právě Octavii RS, a to vrcholnou variantu RS 230 se samosvorným diferenciálem. V sérii dokáže tohle auto jet až 250 km/h a na stovku zrychluje za 6,8 sekund. Po úpravě však má celočerné kombi výkon 300 koní, točivý moment 430 N.m, maximální rychlost 258 km/h a stovku s pevným startem za 6,6 sekund. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Ptáte se, jak toho dosáhli? Základem je přeladěná řidicí jednotka motoru, když se však podíváte detailně na fotografie, objevíte pod zadních nárazníkem jiný výfuk - nerezový s klapkami. Ten je elektronicky propojen s nastavením jízdních režimů v infotainmentu a stojí 2500 euro, tedy v přepočtu asi 67.000 Kč.

Pokud však nejdete pouze po výkonu, ale chcete kompletní úpravu, nabízí JE Design třeba mračítka, dvacetipalcová kola či podvozkový kit od KW, který snižuje světlou výšku vozu o 35 mm.

Reklama

Načítám