Hlavní obsah

Volvo S90 B6 – Pohodlí a klid jako doma v obýváku

Foto: Jakub Deml
26. 5. 2021

Volvo S90 je na trhu již pět let, a je proto snadné na něj pozapomenout. Ale to by byla škoda, protože nabízí stejný komfort a technickou vyspělost jako konkurence, jen v méně okázalém stylu, a navíc s dávkou pohodlí a klidu, který najdete jen u sebe doma.

Článek

Spěch, stres, vyčerpanost – tempo dnešního světa je zběsilé a nebere zajatce. O to cennější je najít si místo, kde si odpočinete, kde se odstřihnete od všeho toho šílenství a nabijete se energií. Univerzální rada zní „utečte do lesa“, ale co když žádný zrovna nemáte po ruce? Pak stačí naskočit do Volva a zabouchnout za sebou dveře…

Rázem se totiž ocitnete v jiném světě – na klidném místě, kam shon okolního světa nepronikne a čas plyne volnějším tempem. Vaše záda a pozadí si hoví v pohodlné anatomické sedačce čalouněné měkkou vlnou (o tolik příjemnější než obvyklá kůže), vaše prsty přejedou po jemné kůži na volantu, po chladných hliníkových ovladačích a hrubém povrchu dekorů z pravého dubu… a najednou zapomenete na všechny nepříjemné povinnosti, nevyřízené e-maily a blížící se deadline. Proč byste se měli honit?

Foto: Jakub Deml

Místo, kde budete rádi trávit svůj čas

Interiér Volva buduje luxusní atmosféru jinak než německá konkurence – nesnaží se vás ohromit akry displejů, miliony informací a stovkami barev diskotékového ambientního osvětlení. Švédi ve svém typickém duchu sází spíš na vytříbenou střídmost, přehlednost a jednoduchost, to vše doplněné přírodními materiály. Působí tak méně jako chladné prostředí kanceláře a sálá více tepla domova.

Tep se vám příliš nezrychlí, ani když se rozjedete – motor si totiž jen tichoučce přede a převodovka jemně přeřazuje bez jediného zaváhání nebo cuknutí. Podvozek hladce pluje po asfaltu a vyhlazuje nedokonalosti jeho povrchu, auto se snadno ovládá a s podporou sofistikovaných jízdních asistentů můžete za volantem i trochu odpočívat a zkoumat u toho hlubiny nového infotainmentu s širokou online a mobilní konektivitou nebo poslouchat čistý zvuk prémiového audia Harman/Kardon. Do cíle tak dojedete stejně vyklidnění, jako jste vyjížděli – a možná ještě o trochu víc.

Foto: Jakub Deml

S90 je velká elegantní limuzína, ale necítí potřebu hulákat to na celé kolo

S mírnou pomocí elektřiny

Všechny spalovací motory Volvo S90 jsou vybavené 48V mild-hybridním ústrojím, které poctivě rekuperuje energii a při vyšší akceleraci vám přidá zátah 14 koní a 40 Nm, čímž ulehčuje práci spalovací jednotce (také prodlužuje čas vypnutí motoru v režimu stop/start). 300koňová limuzína S90 B6 díky tomu jezdí za nějaký osm až devět litrů.

Jenže co když potřebujete naopak krev trochu rozproudit? Pak stačí auto přepnout do dynamického režimu a v S90 objevíte dobře skrývaného sportovce. Na povel totiž máte 300 koní roztáčejících všechna čtyři kola, takže na rovinkách pěkně svižně peláší, do zatáček se pak velká limuzína vrhá až nečekaně odhodlaně a ve vinglu pevně drží stopu. Není to žádná divočina, ale pokud potřebujete spěchat, S90 vás brzdit nebude.

Proti zavedené německé konkurenci se ale nebojuje snadno – jejich znaky jsou blyštivější, jejich marketingová prohlášení jsou hlasitější a jejich luxusní a technické vychytávky jsou lepší při chlubení se před přáteli a obchodními partnery. Ale opravdu je potřebujete k životu? Opravdu musíte někomu dokazovat, co jste vybudovali a že „na to máte“? Nebo si radosti života prostě chcete jen víc užít, v klidu a bez zbytečné pozornosti? Volvo S90 na sebe netouží upozorňovat a nesnaží se nikoho ohromit, jen je prostě připravené dovézt vás bezpečně a v naprostém pohodlí do cíle a dopřát vám u toho komfort, jako byste seděli doma v obýváku. Není právě tohle pravý smysl luxusních limuzín?

Základní cena Volva S90 činí 1 299 900 Kč (benzinové B4 FWD s výkonem 197 koní a pohonem předních kol), základní diesel (B5 AWD o výkonu 235 koní a s pohonem všech čtyř kol) pak pořídíte za 1 499 900 Kč. Testované S90 B6 AWD ve vyšší výbavě vyjde na 1 699 900 Kč. Na vrcholku nabídky je plug-in hybrid T8 AWD Recharge s výkonem 390 koní a cenovkou 1 799 900 Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo + kompresor, uložený vpředu napříč + 48V MHEV
Zdvihový objem1 969 cm3
Výkon220 kW (300 k) při 5 400 ot./min. + 14 k elektromotoru
Točivý moment420 Nm při 2 100 - 5 400 ot./min. + 40 Nm elektromotoru
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 930 kg
Akcelerace 0-100 km/h6,2 s
Maximální rychlost180 km/h
Spotřeba (kombinace)7,8 l/100 km
Objem palivové nádrže60 l
Kola a pneumatiky255/40 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 963/1 879/1 443 mm
Rozvor2 941 mm
Objem zavazadlového prostoru500 l

Reklama

Sdílejte článek