Hlavní obsah

Testy: Volvo V60 T6 Recharge – Stačí trocha skromnosti

Foto: Jakub Deml
20. 7. 2020

Proč zbytečně připlácet za silnější verzi, když i ta slabší je stále pořádně svižná, navíc zcela stejně úsporná, tichá, prostorná, praktická… Plug-in hybridní Volvo V60 T6 vám může dát lekci v rozumné střídmosti – jen kdyby byl cenový rozdíl oproti silnější verzi ještě o něco výraznější.

Článek

Nejzákeřnější nemocí dnešního světa je lidská nenasytnost. Za zaklínadlem „trvale udržitelného růstu“ je ukrytá slepá honba za mlhavou iluzí štěstí spočívajícího v hromadění majetku, bezhlavým sprintem až na hranu zničení sebe a svého okolí. Taková pošetilost! Přitom by stačilo zpomalit a spokojit se s něčím o trochu skromnějším a hmatatelnějším, co stále dává smysl a těší neméně. Třeba jako Volvo V60 T6 Recharge.

Plug-in hybridní V60 T6 je totiž po mechanické stránce zcela shodné s výkonnější V60 T8 – dvakrát přeplňovaný (kompresor + turbodmychadlo) benzinový dvoulitr pohánějící přes osmistupňový automat přední kola, silný startér-generátor, který benzinovému motoru kryje záda ve chvílích, kdy převodovka řadí, a elektromotor na zadní nápravě (tak vzniká pohon všech čtyř kol). Všechno je identické. Jediným rozdílem je výkon. Elektrická část má totožných 87 koní a 240 Nm, akorát výkon benzinového motoru klesl kvůli softwarovým úpravám z 303 koní na „pouhých“ 253 severských plnokrevníků.

Foto: Jakub Deml

Vypadá krotce, ale na povel plynu umí pěkně pelášit!

Ale věřte, že ani těch celkových 350 koní a 590 Nm rozhodně nepůsobí nijak líně, vždyť T6 vystřelí na stovku za hodně svižných 5,4 sekundy (o pouhých 0,5 sekundy pomaleji než T8). Za volantem pak působí díky bleskové „elektrické“ reakci na plyn ještě o něco rychleji. Síly na předjíždění je vždycky dost a v zatáčkách máte stejnou obratnost a jistotu, která je u Volva snad až nečekaná a nadšenému řidiči vyvolá úsměv na tváři. Tohle auto peláší po silnici stejně nadšeně a zarputile, tak co na tom, že budete v cíli o chvilku později?

Navíc je daleko příjemnější se tak trochu vézt, povolit plyn a plout na elektrické vlně, kdy celé auto ztichne a kabinu naplní ta správná pohoda v duchu Volva. Nemusíte se ani loudat, aby vás V60 T6 odměnila spotřebou kolem 6 l/100 km (stejnou jako T8), což je na tak výkonné auto malý zázrak. Když pak budete baterii pravidelně dobíjet (dvě hodiny u zásuvky vám přinesou reálných 45 km čistě elektrického dojezdu), klidně můžete celý týden jezdit do práce a z práce „za nulu“ (první rok doslova, protože Volvo vám ochotně proplatí faktury za elektřinu, aby vás k poctivému nabíjení ještě více motivovali) a o víkendu vyrazit na dlouhý, elektrickým dojezdem naprosto neomezený výlet.

Foto: Jakub Deml

Necelé dvě hodinky u zásuvky vám přinesou 45 elektrických kilometrů

Ten výkonový rozdíl 50 koní a 50 Nm vám přinese do kapsy 75 tisíc korun, které můžete bez výčitek vysázet za rozmazlující nadstandardní výbavu – head-up displej, hi-endové audio Bowers & Wilkins, kožené čalounění, sedačky s masážní funkcí, panoramatické okno, nezávislé topení… lákadel je v ceníku Volva víc než dost. Nebo taky můžete celé rodině koupit kola a začít dělat něco pro své zdraví, to už je na vás…

Jisté je ale to, že Volvo V60 T6 Recharge je velmi příjemným společníkem pro obyčejné dny i pro svátky a určitě není méně autem než jeho výkonnější sourozenec T8, takže ušetřit 75 tisíc vypadá jako velmi chytrý krok. T6 Recharge vám ušetří peněz ještě víc, zvlášť když ho budete pravidelně krmit elektřinou ze zásuvky – pak budete jen koukat, jak budou vaše účty za benzin klesat, o ušetřených poplatcích za parkování a ceně dálniční známky ani nemluvě. Nepochybuji ale, že většina zákazníků si připlatí za T8, i když její výkon sotva využijí – prostě chtějí „to nejlepší“. Inu, taková už je dnešní nenasytná doba…

Základní cena Volva V60 T6 Recharge je 1 519 900 Kč, o 50 koní silnější verzi T8 Twin Engine pořídíte za základních 1 594 900 Kč. Ušetřit tak 75 tisíc se zdá být jako chytrý krok, jenže při cenové hladině kolem 1,8 milionu (s příplatkovou výbavou) už nejde o tak zásadní částku. Měli byste ale vědět, že vám Volvo proplatí 1 rok elektrického nabíjení a přihodí 8letou (nebo 160 000 km) záruku na baterie.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, kompresor + turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 969 cm3
Výkon186 kW (253 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment350 Nm při 2 200 - 4 800 ot./min.
Elektromotor87 k a 240 Nm
Celkový výkon hybridního ústrojí340 k a 590 Nm
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 969 kg
Akcelerace 0-100 km/h5,4 s
Maximální rychlost180 km/h
Spotřeba (kombinace)1,6 l/100 km
Objem palivové nádrže60 l
Kapacita baterie11,6 kWh
Elektrický dojezd56 km
Kola a pneumatiky235/45 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 761/1 850/1 432 mm
Rozvor2 872 mm
Objem zavazadlového prostoru529 l
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.