Hlavní obsah

Prazvláštní, ale okouzlující: Peugeot 408 je crossover, jak ho neznáte

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je to crossover, ale není to SUVčko. Tentokrát kombinuje karoserii s nízkou střechou ve stylu fastbacku a zvýšený podvozek s většími koly z SUVček. Je to celkem velké auto a pohání ho tříválec. To nezní moc nadějně…

Článek

Jenže chyba lávky. Tříválcová dvanáctistovka o výkonu 130 koní sice papírově není žádný trhač asfaltu (zvlášť když ho Peugeot kombinuje pouze a jenom s rozvážnějším měničovým automatem), ale jak už jsme se přesvědčili v jiných autech, jede celkem pěkně. A Peugeot 408, i přes své nemalé vnější rozměry, váží méně než 1 400 kg!

Při běžné jízdě má síly dost, rozjíždí se pružně a svižně, dech mu dojde, až když se na okresce pokusíte šlapat mu na krk. Stačí ale jet plynule a využít velmi rozumně naladěného podvozku, který nabízí spoustu mechanické přilnavosti a s touhle novou 408 vůbec nemusíte být za loudu. Navíc jezdí za slušných šest litrů, takže ani u benzinky vás nečeká nepříjemné překvapení.

Další pochvalu si zaslouží interiér, který je prostorný a kvalitní. Škoda toho proklatého konceptu i-Cockpit, který nám dlouhánům prostě znemožňuje si v autě správně a bezpečně sednout - ale mnozí zákazníci si na něj buď zvykli, nebo je jim jedno, že se za volantem válí a nemají nad autem stoprocentní kontrolu.

Drobnou kritiku bych směřoval i na velká kola, jejichž hmotnost zhoršuje jízdní komfort, zejména v nižších rychlostech ve městě. Je to škoda, protože na kvalitní silnici umí být Peugeot 408 velmi pohodlný, ačkoliv typickou francouzskou houpavost od něj nedostanete. Další klady a zápory jsem shrnul ve videu.

Reklama

Načítám