Hlavní obsah

Motorka pro nemotorkáře: Na elektrické Zero DS vám stačí normální řidičák na auto a krásně se svezete

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Abych předešel nedorozumění - na tuhle motorku potřebujete řidičák… Ale nemusí to být „velké áčko“. Stačí vám řidičák na auto a skútry. Ale garantuju vám, že tak zábavně (a tak rychle) se na žádném skútru neprojedete!

Článek

Zero není žádná rychlokvaška. Americká společnost vyrábí elektrické motorky už víc než 15 let, původně experimentovala jen s terénními sportovními stroji, ale rychle jim došlo, že pokud chtějí byznys, musí na silnici. V současné době mají na trhu devět modelů, pokud už nedorazil desátý.

Také použitá technika není žádné béčko. Vpředu obrácená vidlice Showa, vzadu odpružení té samé značky s tlumičem s „expanzkou“, brzdy J. Juan, ABS systém Bosch 9. generace, zkrátka osvědčená a kvalitní technika. Zero dobře ví, co dělá.

Model DS (což znamená DualSport, čímž je řečeno, že umí silnice i lehké traily) je k dostání v několika variantách. Mě samozřejmě zajímala ta „nejslabší“, která má vzduchem chlazený elektromotor stažený ze 44 na 11 kW (což je cca 15 koní). To totiž (společně s dalšími maličkostmi, jako že nemá řazení, má nožní zadní brzdu atd.) znamená, že může být klasifikována jako skútr a dá se na ní tedy jezdit s řidičským oprávněním A1 (které dostanete jako bonus k normálnímu autařskému „béčku“). Pro člověka zvyklého výhradně na skútry je to pak výrazně jiný zážitek. Sedí se obkročmo, motorka má vyšší těžiště, jinak reaguje na řídítka… a je rychlá!

Omezení se totiž sice vztahuje na výkon, ale točivý moment zůstal na 110 Nm a to je u 190 kg lehkého stroje pořádná porce. Jinými slovy: pro zcela nezkušeného jezdce to není vhodný stroj. I když mám na skútrech za sebou už pěkných pár tisíc kilometrů, měl jsem před Zerem velký respekt a většinu času jsem jezdil na jízdní režim Eco, který vám točivý moment výrazně ztlumí. Se Zerem DS není problém udržet dálniční tempo, ale spíš si s ním užijete na točitých okreskách nebo polňačkách, dojezd je dostačující… Jen ta cena. Ale to je zkrátka zatím prokletí elektrických vozidel obecně. Podívejte se ve videu…

Reklama

Načítám