Hlavní obsah

Hybridní Renault Megane je parťák na svižné cesty po městě. Dálnici zvládne, ale bude se trápit

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na hřbetě už má pěkných pár křížků, blíží se ke konci svého životního cyklu a jeho plně elektrický nástupce už byl představen. Přesto má současný Renault Megane ještě v rukávu pár překvapení a plug-in hybridní pohon je jedním z nich.

Článek

Auta se spalovacím motorem a zároveň akumulátory, které můžete nabíjet zvenčí, mají poměrně specifickou cílovou skupinu. Jasně, můžete s nimi jezdit, jak chcete, a třeba je ze zásuvky skoro vůbec nenabíjet, ale v takovém případě se prostě vůbec nevyplatí. Vláčíte s sebou těžké a drahé akumulátory, které bez častého vnějšího nabíjení neumožňují autu fungovat ani zdaleka tak efektivně, jako když nasadíte správný styl.

Jakmile totiž jezdíte především kratší jízdy (např. po městě a jeho okolí) a zároveň můžete každý den auto nechat zaparkované a připojené k nabíječce, vaše spotřeba fosilních paliv rázem klesne klidně o řád. A Renault Megane E-Tech je přesně tím případem, kdy to platí ještě víc než obvykle. Nejlíp mu totiž je právě v elektrickém režimu, kdy má v akumulátoru dost energie a spalovací čtyřválec nahazuje jen, když potřebujete rychleji akcelerovat do kopce a podobně.

V jeho interiéru je už znát věk, ale Renault alespoň moudře inovoval kritizovaný infotainment a doplnil některé asistenční systémy – i když na pokročilejší záležitosti, jako je třeba semiautonomní centrování v jízdním pruhu, musíte kvůli stárnoucí platformě zapomenout.

Jak tedy Megane celkově funguje, co jsou jeho klady a zápory a co považuji za zásadní překážku pro jeho masovější rozšíření, se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám